TSM Osa 2, Luku 009 (tsmpart2/tsmpart2.009)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Tuntemattomien seikkailijoiden muistelmia Osa 2.

Kertomus Burf Puke The magician ja hänen

ystäviensä seikkailusta

vuonna 92

9. Luku

Kaupungissa sitten nainen vie Deztan parantajalle, joka korjaa käden käden käänteessä. Tämän jälkeen nainen alkaa etsiä laivaa jolla pääsisi pääkaupunkiin. Kaupungilla nainen törmää veljeensä, nimeltä Luz. Luz liittyy mukaan joukkoon.

Nainen löytää laivan, ja niin he lähtevät kohti pääkaupunkia.

He saapuvat perille pääkaupunkiin. Se kaksintaistelu on neljäntenä päivänä, joten heillä on hyvää aikaa viedä se kirje kuninkaalle ennen sitä. Dezta lähtee heti jonottamaan, mutta ei ehdi edes kirjurin puheille ennen kuin vastaanottoaika on ummessa. Illalla Luz sitten kertoo että sinne kannattaa mennä ajoissa...

Aamulla saapuu Jaranart majataloon nukkumaan. Hän väittää eilen tavanneensa jonkun Lordin, joka oli tarjonnut ensin, ja myöhemmin sitten jonkun orjakauppiaan, joka väitti tunteneensa hänet, mutta Jaranart ei kyllä tuntenut tätä orjakauppiasta. Mutta se ei kuulemma ollut häirinnyt ainakaan sen jälkeen kun orjakauppias oli kertonut, että koska sinä tarjosit viime kerralla on nyt minun vuoroni tarjota. Jaranart väittää juoneensa 26 tuoppia viime illan/yön aikana, ennen sammumista. Dezta lähtee taas jonottamaan, ja nyt pääsekin jo kirjurin luokse nopeasti (hyvän neuvon ansiosta), mutta kirjuri ei katso tätä kovin kiireelliseksi tapaukseksi, ja niin hän joutuu jonottamaan lisää, eikä pääse tänäänkään perille.

Dezta jonottaa taas, mutta ilman tulosta.

Dezta menee sinne taisteluun puolustamaan sitä naista. Dezta häviää niukasti, ja niin nainen joutuu maksamaan sakot. Dezta lähtee jonottamaan ja pääsee yllättäen kuninkaan puheille aika nopeasti. Siellä hän saa kuulla, että Carsen olisi parempi liittyä takaisin kuningaskunnan osaksi. Iltapäivällä he yrittävät ladata sitä Cloackia mutta se on liian kallista. He päättävät lähteä takaisin Carseen, ja kun Luz kuulee että sanan Narsiekel liittyy hän heti pysyvästi mukaan. He löytävät veneen vielä samana iltana, ja lähtevät kohti Carsea.

He saapuvat perille meren toisellepuolelle, ja alkavat etsiä sieltä uutta venettä päästäkseen sillä Baldemariin. Kaupungilla he sitten tapaavat Alan Breadwing, joka kertoo heille että kannattaa välttää Baldemarin jälkeisiä solia, koska siellä on odottajat vastassa. Lisäksi hän tarjoutuu teleporttaamaan heidät minne tahansa 200 mailin säteellä. Kaikki muut ovat heti vapaaehtoisia paitsi Fawd, joka hänkin suostuu heti kun Jaranart huomauttaa että tuossa pääsee 200 mailin kävelyltä. Heidät teleportataan samantien, ja matkattuaan vähän aikaa tajuavat he että heillä ei ole muruakaan safkaa mukana. Siinä sitten vain jalkaa toisen eteen, ja vauhdilla kohti lähintä kylää.

He saapuvat perille kylään, josta he jatkavat matkaa ostettuaan ensin vähän ruokaa.

Heidän kimppuunsa käy joku pieni otus, jolla on kissan pää, ja ketun ruumis. Otus hyökkää takaapäin Fawdin kimppuun, mutta ei onnistu läpäisemään tämän kovaa panssaria. Kun kaikki sitten käyvät sen kimppuun, ei se kauaa hengissä säily.

Aamullä lähtiessään pienestä kylästä, jossa he olivat yöpyneet, huomaavat he yksissä kärryissä huonosti piilotetun ruumiin. He menevät heti ilmoittamaan tästä lähimmälle ihmiselle, joka ilmeisesti onkin joku paikallinen viranomainen. Tämä alkaa heti mesoamaan, että on tapahtunut murha, ja että hän on saanut neljä syyllistä heti kiinni, ja niin paikallinen miliisi joukko alkaa lähestyä heitä. He eivät kuitenkaan luovuta suosilla, ja niin 27 miliisiä käy heidän kimppuunsa. Luz kuolee tässä taistelussa, ja noin 6 miliisiä kunnes miliisien pokka pettää, ja he lähtevät pakoon. Jaranart on heikossa kunnossa, ja hänet sidotaan hevosen selkään, ja jatketaan matkaa.

Iltapäivällä joukon kimppuun käy vihainen lauma ampiaisia, joista muutamat pistävät aika ikävästi.

Loppumatkalla ei heille tapahdu mitään sen kummenpaa, ja niin he pääsevät Baldemariin, jossa minä lepäilen sairaalassa. Jaranart tulee kanssa sairaalaan hoidattamaan kättään, joka on aika huonossa kunnossa niiden miliisien jäljiltä. Hän tosin käy illalla jossain kävelemässä, jossa saa pienen haavan, ja pääsee juuri ja juuri majataloon, jossa hän sitten pyörtyykin. Dezta päättää kopioda lisää sivua rukouskirjaansa, ja sovimme että viivymme täällä viikon, jonka jälkeen jatkamme matkaa Carseen ruohotasangon kautta.

Dezta kertoo että joku taskuvaras koittin varastaa häneltä jotain, mutta kömmelsi niin pahasti että unohti kätensä Deztan taskuun. Dezta antoi oikeutta, ja varas on nyt sitten hautausmaalla. Lisäksi Dezta kertoo että hän sai käännytettyä yhden paikalle saapuneista poliiseista.

Dezta kertoo että ei hän tänään ehtinytkään kopioimaan, kun hän tutki jotain kruununperillisen tapausta. Eli lähdemmekin sitten muutaman päivän myöhemmin.

Illalla Dezta tulee uuden kaverinsa kanssa käymään, ja kertoo tavanneensa tämän Xejakin yhdessä taistelussa. Kun kyselen tarkemmin saan kuulla, että Dezta oli nähnyt muutaman orjakauppiaan hyökkäävän jonkun joukon kimppuun, ja lähtenyt heti juoksemaan sinnepäin. Kolme vartiaa oli kääntynyt hänen kimppuunsa, ja samalla oli tämä Xejak hypännyt toisen kerroksen ikkunasta yhden päälle. He olivat tappaneet näistä vartioista kaksi kun viimeinen lähti pakoon. Xejak oli lähtenyt juoksemaan perään, mutta ei ollut saanut tyyppiä kiinni. Dezta vuorostaan oli lähtenyt muun orjakauppias porukan perään, ja saanut taas kimppuunsa kolme vartiaa. Xejak oli tullut hetken päästä perästä, ja niin olivat nuo kolme vartiaa kuolleena maassa. Tässä vaiheessa orjakauppiaat olivat jättäneet orjat jälkeensä, ja häipyneet paikalta. Tämä Xejak oli muutenkin jo ajatellut lähteä tästä kaupungista, ja päättää lähteä meidän mukana kohti Carsea.

Kun Dezta on juuri tulossa kopioimasta tapaa hän kerjäläisen, joka tarjoaa hänelle tehtävää. Pitäsi kuulemma purkaa yksi herraskartano, jonka isäntä on paha, ja näin ollen hänelle pitäisi aiheuttaa hieman kiusaa. Mies tarjoaa 39 kultarahaa, ja 17 työmiestä purkuhommiin. Deztan tulisi vain hoitaa ne vartiat yms pois. Dezta suostuu oitis kun kuulee että kyseessä on pahan tyypin kartano. Mies kertoo että se kartano on tästä etelään, ja että sen isäntä on nyt pari viikkoa poissa.

Minä, Dezta, Fawd ja Xejak lähdemme 17 työmiehen kanssa kohti etelään. Ennen sitä Xejak ostaa itselleen sotavaunut, jotta Fawdkin pääsisi edes siedettävällä nopeudella eteenpäin.

Meihin likimain törmää joku joukko vihreä pukuisia ihmisiä, jotka kyselevät meiltä olemmeko nähneet laumaa orkkejä jotka ovat kuulemma menneet tästä ohitse. Emme ole nähneet, ja emme myöskään näe niitä jälkiä, joita he seuraavat, mutta ei se meitä haittaa.

Vastaamme tulee lauma mustaviittaisia tyyppeja, jotka alkavat heti heittää meihin spellejä. Minä noisen hevosen selästä ja yritän heittää laumaan sleeppiä, mutta en onnistu. Dezta ja Xejak lähtevät hyökkäykseen, ja Fawd tulee hirmuista konttausvauhtia peltipurkissaan perässä.

Ja kuinkas sitten kävikään. Siitä kuulemme ensiviikolla... :-)

+
+
+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+					   Level	   Day		Age 
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End
+
+ Burf-Puke
+ Mage			Tero		5	5	24.3.91	-	-
+
+ Jaranart
+ Burgler		Tero		3	3	5.5.92	-	-
+
+ Fawd
+ Fighter		Timo		3	3	25.4.92	-	-
+
+ Dezta Scaunierayn
+ Cleric		Mankka		3	4	21.2.92	-	-
+
+ Xejak
+ Thief			Ville		New/3	3	16.6.92	-	-
+
+ Luz
+ Warrior Monk		Ville		New/3	Dead/3	15.5.92	6.6.92	19

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>