TSM Osa 2, Luku 016 (tsmpart2/tsmpart2.016)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Kuvaus Burf Puke The Follower Of Nonamed Mage ja hänen

ystäviensä seikkailusta

vuonna 92/93

16. luku

Odotamme lähtöä laivassa pari tuntia kunnes huomaamme että on tyyntä. Liian tyyntä, laiva ei pääse liikkumaan. Päätämme jäädä odottamaan sään muuttumista. Matkalle taloomme Jaranart löytää itsensä yllättäen vankkureiden alta. Viemme hänet sairaalaan. Tällävälin Gvaran päättää lähteä omin neuvoin saarelle. Hän valmistautuu matkaan ostamalla kovaan hintaan lähialueen kartan ja kultaisen tiimalasin.

Vieläkin tyyntä. Joku armeijan kersantti yrittää värvätä Mistiä armeijaan. Ei onnistunut. Sillävälin Gvaran päättää lähteä. Hän kutsuu Air Elementalin ja ratsastaa sen selässä saarelle. Juuri kun hän oli päässyt saaren päälle törmää hän pieneen Cold Dragoniin, joka tipauttaa hänet alas. Menee tajuttomaksi.

Tyyntä. Saarella Gvaran herää ja jotenkin kompuroi läheiseen kalastaja- kylään. Siellä hän suunnistaa heti majataloon ja yrittää sammuttaa janoaan.

Tyyntä. Tekemisen puutteessa tutustun uusiin ystäviin. Joku kersantti yrittää houkutella Tanjaa armeijaan mutta ei onnistu. Saarella Gvaran yrittää vieläkin sammuttaa hirveätä janoaan.

Tyyntä. Gvaran Juo.

Tyyntä. Ditto ryöstettiin. Tutun näköinen armeijan kersantti yrittää värvätä Peteä. Ei onnistu nytkään. Gvaran lopettaa juomisen ja yrittää toipua pienestä krapulanpoikasesta.

Sää muuttuu. Haemme Jaranartin mukaan sairaalasta ja lähdemme laivalla kohti saarta. Kaikki tuntevat olonsa hieman heikoksi paitsi Iarty, jolla tuntuu olevan hauskaa. Kalastajakylässä Gvaran voi myöskin pahoin.

Matkalla kohti saarta. Pahoinvointia helpottavilla herbeillä on kysyntää. Gvaran potee krapulaa.

Myöhään iltapäivällä perillä. Päätämme lähteä huomenaamulla etsimään miekkaa.

Löydämme laajan niityn, joka on täynnä irtokiviä. Tarkemmin tutkiessamme huomaamme, se on meidän etsimämme paikka. Alaspäin johtava käytävä on tukittu valtavalla paasilla. Vähän matkan päässä on muutamia kivistä kasattuja hautapaikkoja. Mist yrittää taikomalla saada paasia häviämään. Hän saa aikaiseksi ihan mukavan näköisen ilotulituksen. Mist yrittää toisen kerran, mutta ilmeisesti jotain meni pieleen koska hän yht'äkkiä pelästyy ja juoksee pois. Puolen tunnin kuluttua hän tulee takaisin ja kieltäytyy enää kokeilemasta paasin tuhoamista.

Mietimme hetken mitä teemme paadelle. Vihdoin Pete, Jaranart, Ditto ja Iarty päättävät yksinkertaisesti nostaa sen pois. Se onnistuukin yllättävästi ilman ongelmia. Paasin alta paljastuu alaspäin johtavat pimeät portaat. Toteamme, että meillä ei ole yhtään lanternia tai soihtua. Pete ja Ditto lähtevät kalastajakylään ostoksille.

Saavuttuaan kalastajakylään Pete ja Ditto menevät luonnollisesti ensimmäisenä majataloon ryypyille. Siellä he tapaavat Gvaran, joka on vihdoinkin toipunut tarpeeksi että pääsee ylös vuoteesta. Baariin päästyään hän ei kuitenkaan voinut vastustaa 'paria' krapularyyppyä... Hän lyöttäytyy ostoryhmän seuraan. Vihdoin Pete ja Ditto päättävät mennä ostamaan ne soihdut, joilloin Gvaran ihmettelee mihin niitä tarvitaan ja kovan yrityksen jälkeen onnistuu spellissään ja sytyttää tulen käteensä. Taika hieman epäonnistuu ja Gvaran ei saakaan sitä enää pois. Hän jättää muut ja hoipertelee meren äärelle (yksikään talo ei syttynyt tuleen) ja sammuu siihen. Pete ja Ditto suorittavat ostokset ja palaavat muun ryhmän luokse.

Lähdemme tutkimaan käytävää. Kulkujärjestys seraavasti: Iarty ja Ditto edessä, Pete ja Tanja, minä, Mist ja viimeisenä Jaranart. Portaiden yläpäässä Iarty huomaa tekstin, jossa lukee "Go straight when the path turns and your way will be easier". Portaat ovat 200 jalkaa pitkät joiden jälkeen tulee 200 jalkaa pitkä suora käytävä, joka sitten kääntyy 90 astetta oikealle. Näemme että vähän matkan päässä käytävä päättyy suureen parioveen, mutta muistaen kirjoituksen, etsimme mutkasta salaovea. Hetikohta me sellainen löydetäänkin ja saadaan vielä aukikin. Salaoven takana on iso soikion muotoinen luola, jonka keskellä on jalusta. Jalustan päällä on avain. Tutkin avainta ja huomaan että se on maaginen. Muuta luolassa ei ollut.

Menemme pariovien luokse ja päätämme olla varovaisia. Kaikki muut paitsi Iarty ja Ditto menevät kulman taakse suojaan. Iarty kutsuu maagisten shakkinappuloitten kuningattaren esille, ja käskee ovata ovet: "Kuningas käskee, avaa ovi". Kuningatar ovaa oven ja laukaisee samalla ansan.

Ovesta tulee kova tuuli, joka kaataa sekä Iartyn ja Ditton maahan. Kuningatar tuhoutuu. Tuulen jälkeen tulee suuri Kuolemaa muistuttava pilvi.

Tästä eteenpäin päiväkirjaa kirjoittaa Mist.

Death Cloud tulee välittömästi ryhmän keskelle ja saa aikaiseksi hirveitä vaurioita. Iartyltä tuhoutuvat kaikki kamppeet ja saa paljon pää-, hermo- ja kaikkia muitakin vaurioita. Jää ihmeellistä kyllä henkiin. Ditto saa samanlaisia vaurioita sekä lisäksi rupeaa vuotamaan verta. Kuolee vammoihin. Ditton vaimo Tanja saa myös pahoja vaurioita ja kuolee niukasti hieman ennen kuin miehensä. Pete saa alussa hieman vaurioita, mutta pääsee kuitenkin juoksemaan poispäin. Hän pääsee yli 60 jalkaa ennenkuin saa lisää vammoja ja menee ensin sokeaksi ja sitten tajuttomaksi. Puke saa monta kuollettavaa (pää-) vauriota ja kuolee melkein heti. Minä en alussa saanut paljon mitään ja vedin Wand of Fast Sprintingin esille ja heilautin sitä ja juoksin ulos. Jaranart ei myöskään saanut paljon vammoja mutta ei kuitenkaan päässyt minnekään ja menetti näkönsä mennen samalla tajuttomaksi.

Ulkona minä paransin ensin itseni ja lähdin sitten takaisin sisään. Pilvi oli tällä välin haihtunut. Annoin ensimmäisenä jokaiselle kuntoon katsomatta Stop Bleeding (instant) herbin. Tutkin hieman Pukea ja huomasin että meillä on 14 kappaletta Preservation Organic Material (1 day) joten annoin semmoisen hänelle (arvioin että hän oli ollut kuolleena noin minuutin). Muut kuolleet jätin rauhaan. Ihmettelin hieman Iartyä ja tosin, että hän voisi herätä kohta tajuihinsa, joten jäin odottamaan.

Kahden tunnin kuluttua Iartu herääkin taas tajuihinsa hyvinvoivana, kuulemma vain muutama pieni mustelma vaivaa. Hän taikoo shakkinappuistaan esille Clericin, joka parantaa meiltä muilta vammat pois. Ryhmä kokoonpano on nyt: minä, Iarty, Pete, Jaranart ja Burf Puke (14 päivää). Minulla on yksi kappale näön palauttavaa herbia, jonka annan Jaranartille.

Pariovet olivat kaikesta huolimatta auenneet joten Iarty ja Jaranart päättävät jatkaa tutkimista. Minä menen sokean Peten kanssa ulos. Iarty menee ovien takana olevaan huoneeseen. Huone on iso nelikulmainen, jonka keskellä on kivi missä on miekka. Huoneesta on kaksi ovea. Yksi pariovea vastapäätä ja toinen sen oikealla sivustalla.

Iarty arvelee, että huoneessa oleva miekka on väärennös koska muuten sen hakeminen olisi liian helppoa. Hän ovaa oikealla olevan oven ja astuu sisälle. Jaranart taktisesti jää miekkahuoneeseen. Uusi huone on edellistä pienempi. Sillä on vastakkaisella seinällä toinen ovi ja molemmat sivuseinät on peitetty kultaverhoilla.

Iarty tempaisee toisen kultaverhoista sivuun. Sieltä paljastuu jonkunlainen symboli ja Iarty kaatuu heti kuolleena maahan. Jaranart näki mitä oli tapahtunut ja varovaisesti hipii huoneeseen mutta pelästyy kuitenkin symbolia ja juoksee kauhuissaan ulos.

Minä saan tuskin selvää mitä on tapahtunut, mutta lopulta ymmärrän että Iarty on kuulemma kuollut alas. Päätän mennä tarkastamaan tilanteen. Menen huoneeseen missä Iarty makaa ja töllistelen vähän aikaa symbolia ihmetellen mitä ihmeellistä noin rumassa merkissä voi olla. Huomaan että Iarty ei ole kuollut vaan on koomassa. Raahaan hänet ulos.

Päätämme häippäistä koko saarelta ja jättää miekan ja ruumiit alas (kuolleitten tavarat sentään otimme). Menemme kalastajakylään ja lähetämme sanansaattajan ohjaaman laivamme tänne. Yövymme majatalossa.

Gvaran herää humalastaan meren äärestä. Hänen soihtu kätensä oli houkutellut koko yön ajan kaikki maailman ötökät hänen luokseen ja herkutelleet hänen kasvoillaan. Olo hieman epävarma. Laiva saapuu, joten lähdemme takaisin kohti Carsea. Gvaran tulee mukaan ja menee heti ostamaan merimiehiltä juomista. Annan Pukelle toisen herbin (13 päivää aikaa tehdä jotain).

Matkalla kohti Carsea. Gvaran juopottelee. Herbejä kuluu.

Perillä Carsessa. Minulta ja Peteltä oli siellä saaressa leikkaantunut nenä pois. Parantaja taikoo meille kummallekin uuden nenän - kummankin appearence nousee. Iartystä parantaja sanoo, että hänen sielunsa on häippäissyt kokonaan tai tilapäisesti - viemme Iartyn sairaalaan. Parantaja tutkii myös Pukea ja toteaa, että hänen aivoistaan on noin puolet tuhoutunut. Hänellä ei ole mitään parannuskeinoa korjata vajavaisia aivoja. Mietimme jo mihin me dumppaamme Puken kun muistamme että Paroni on Puken ystävä. Päätämme säilyttää Burf Puken The Vegetablesin vielä toistaiseksi. Viemme hänet kotiin. Gvaran yrittää päästä Paroni Chrishin luokse vetoamaan Puken puolesta. Hän pääseekin jo jonottamaan mutta vastaanottoaika loppuu ennen hänen vuoroaan. Pois tullessaan joku hämärän näköinen tyyppi yritti houkutella häntä johonkin vaaralliseen tehtävään mutta ei onnistu (9 herbiä jäljellä).

Gvaran yrittää päästä paronin puheille: "Ei tänään". Hän tajuaa tulleensa alkoholistiksi ja päättää osallistua kolme kuukautta kestävään terepatiahoitoon.

Gvaran vihdoin pääsee Paronin luokse. Gvaran kertoo mitä Pukelle on tapahtunut ja että meillä on myös sattumalta herbiä, jotka kuninkaan kädessä pystyvät tekemään mitä tahansa. Paroni: "Tjaa...mene hovin saagin puheille. Seuraava!". Gvaran vaihtaa jonotuspaikkaa (7 herbiä).

Gvaran jonottaa.

Gvaran jonottaa.

Gvaran jonottaa. Vihdoin hän hermostuu, joilloin saagin vartija toivottaa tervetulleeksi taas kuuden kuukauden kuluttua. Gvaran ei masennu vaan menee Carsen kalleimman saagin juttusille. Saagi miettii ongelmaa ja sanoo, että tämä voi kestää useimman päivän tutkia. Gvaran nyökkää ja antaa kultaa etumaksuna (enää 4 herbiä jäljellä). Tällä välin minut ryöstettiin. Kaikki Potionit ja kaksi mukana olevaa Wandia vietiin. Onneksi olin jättänyt Power Point-kepukan kotiin.

Jaranart leikkii kotona tulitikuilla. Hän vahingossa sytyttää talon tuleen ja juoksee pakoon. Talossa oli Gvaran ja Pete. Pete toteaa iloisesti että hän alkaa taas nähdä jotain valoa. Puke makaa vuoteessa. Pete tajuaa jossain vaiheessa, että talo palaa joilloin hän heittää omat kamppeensa ulos ikkunasta ja hyppää itse perässä. Gvaran oli aloittanut aikaisemmin heittämään tavaroita ulos kunnes hän puolet tavaroistaan pelastettuaan muistaa, että Puke on vielä sisällä. Hän pelastaa Puken mutta loput tavaroista palaa. Johtuen muutamasta hassusta taikaesineestä, jotka tuhoutueessaan vapauttavat hitusen taikaenergiaa, talo RÄJÄHTÄÄ ! Koko kivitalo häviää ja yli sadan jalan etäisyydellä ei ole pystyssä ehjää taloa. Löydän PowerPoint-Wandini puhtaana ja vahingoittumattomana keskeltä tyhjää tonttiamme.

Jaranart palaa myöhemmin hieman tyytyväisen näköisenä. Hän mutisee jotain "Me The Pyroman". Emme ymmärrä miten tässä voi olla tyytyväinen, kuolihan räjähdyksessä 14 henkilöä ja useita kymmeniä taloja tuhoutui... Räjähdys on kuitenkin jotenkin vaikuttanut Jaranarttiin koska hän vaikuttaa erittäin kömpelöltä. Olen varma, että se on tilapäistä. Anna Pukelle kolmanneksi viimeisen herbin. Kyseiset herbit maksavat enemmän kuin mihin meillä on varaa, joten jos mitään ei pian tapahdu niin...

Gvaran kuulee saagilta, että se meidän 'kuninkaallinen' herbimme voisi toimia myös jokun alempiarvoisen käsissä, mutta ei yhtä tehokkaasti. Gvaran lähtee raahaamaan Pukea Paronin linnaan. Vartija on hieman epäileväinen ja aikoo aluksi sulkea portit, mutta lopulta päästää Gvaranin pakkopaidassa Chrishin luokse. Chrish syö herbin ja saakin jotain aikaiseksi, mutta vielä puuttuu noin neljäsosa aivoista. Onneksi meillä oli kolme kappaletta kyseisiä herbejä. Paroni syö toisen mutta Puke jostain syystä vastustaa parantumista. Mitään ei tapahtunut. Chrish syö viimeisen herbin ja onnistuukin parantamaan Pukea lisää (vain 16% aivoista tuhoutunut). Puke jää kuitenkin koomaan ja Gvaran vie hänet sairaalaan.

Koska talomme tuhoutui rupeamme etsimään uutta. Löydämmekin yhden halvan ja vanhan tiilitalon köyhien korttelista. Muutamme sinne. Laskemme rahat. Käymme hakemassa Puken ja Iartyn kaikki rahat. Laskemme rahat uudelleen. Meillä on niin paljon rahaa, että päätämme rakennuttaa kokonaan uuden talon meidän vanhan talon tilalle. Tietysti kivestä. Kustannuksien säästämiseksi minä ja Gvaran autamme kivien käsittelyssä. Arviolta kahden kuukauden kuluttua talon pitäisi olla valmis. Asumme siihen asti tiilitalossamme.

Ensimmäinen ystävä kaupungissa! Huomaan, että hän on sekaantunut johon epäilyttävään joten päätän unohtaa tyypin.

Pete tapaa saman tyypin, mutta dumppaa hänkin sen. Gvaran törmää kaupungilla hirveään väestöntungokseen. Hän menee lähemmäksi ja huomaa että joku kiertävä Bard kertoo hänestä hieman liioiteltuja tarinoita. Poistuu takavasemmalle. Jaranart kuulee isänsä kuolleen ja että perintö olisi noudettavissa hänen kotikaupungista.

Jaranart ystävystyy hyvin Madame Margalan kanssa. Madame pitää kallista yhdenyön majataloa...hyvät alennukset...

Gvaran sairastuu, joutuu sairaalaa kahdeksi viikoksi. Talon rakentaminen viivästyy tällänäkymin monta viikkoa...(vastaamme Gvaran kanssa yhteensä kuutta työmiestä).

Menen rakentamaan taloa. Gvaran ollessa poissa päätän yrittää hieman minua isompaa spelliä. Se hieman epäonnistuu... Seurauksena minä saan hirveän inspiraation ja päätän rakentaa koko talon aivan itse. Teen kolmionmuotoisen kellarin (menee hieman naapureiden tonttien alle) ja yksikerroksisen kivitalon. Muoto on erikoinen - taidetta (katso pohjapiirrustus). Lisäsin sinne 27 ikkunaa (jokaisessa kalterit) ja yläkertaan 5 sisäseinää (ei suoria kulmia missään) ja kellariin 8 seinää. Muutamaan huoneeseen innostuin tekemään kaikki huonekalutkin (vuoteet,pöydät, lamput jne. -kaikki kivestä) sekä neljään kriiittiseen paikkaan varkaiden varalle ansan. Ovia on.

Viimeistä huonetta tekiessäni sain todellisen elämyksen ja suunnittelin sen huolellisesti. Se sisältää mm. pienet vankkuri joita vetää sotahevonen (armourissa), pienen nukkesängyn, luonnollista kokoa olevan haarniskan, kolme metriä syvän kuopan missä pohjalla on muotoiltu aallokko ja pieni vene, silta ja muuli, hämähäkin verkko jne. Kaikki oli siis tehty kivestä.

Taloa rakentaneet miehet pitivät loppupäivän vapaata. Koska olimme jo sopineet töistä, annamme heidän kunnostaa sen vanhan tiilitalon. Muutamme tänne. Talo herättää keskustelua kaupungilla. Yksi ihailija peräti tiedustelee voisinko suunnitella hänellekin oman talon. Lupaan miettiä asiaa.

Pete tällävälin kulkee kaupungilla ja yht'äkkiä yksi hänen ystävistään antaa hänelle pussillisen hopeakolikoita. Pete ei jää ihmettelemään vaan kiittää ja lähtee pois ennenkuin mieli muuttuu...

Pete päättää vaihtaa kaasunaamarinsa isoon pinoon rahaa.

Jaranart auttaa aatelista viikon. Ei hyödy mitenkään erikoisesti. Tutun näköinen kersantti tulee taas kysymään tulisinko armeijaan. En lähde.

Sinnikäs kersantti jatkaa yrittämistään. Hän lopulta kutsuu minut ja Peten kapakkaan ryypyille. Hänen nimensä on Helmut Kron. Pete häipyy jossakin vaiheessa.

Löydän itseni armeijasta. Päätän jäädä muutamaksi viikoksi.

Calvin Hobbson vuokraa talostamme huoneen. Aluksi hän hieman ihmettelee hintaa mutta pieni kierros talossa saa hänet vakuuttuneeksi. Calvin on ammatiltaan rogue. Hän on Isokokoinen Highman. Saa heti vatsataudin tervetuliais illallisella. Pari viikkoa sängyssä.

Jaranart kiirehtiessään (taas) Madamen luokse vahingossa solvaa jotakuta. Ei mitään seurauksia.

Iarty heräsi koomasta. Aluksi hän on hieman vihainen kun huomaa rahansa hävinneen mutta unohtaa asian kun näkee nykyisen talomme. Menee tilaamaan 2600 sp:n arvoisen armourin itselleen, saa hieman alennusta. Helmut Kron houkuttee häntä heti armeijaan. Hieman yllätykseen löytää itsensä sieltä.

Tutun tuntuinen hämärä tyyppi tarjoaa Petelle taas vaarallista tehtävää. Pete on jo kahden vaiheilla, mutta kuullessaan palkkion jättää väliin. Gvaran huomaa jääneestä vankkureiden alle. Sairaalaan pariksi viikoksi.

Calvin toipuu vatsataudistaan ja päättää mennä ulos. Saa kuitenkin pahan flunssa viikoksi.

Jaranart näki vahingossa assasin-seuran salaisen kokouksen. Hänet kuitenkin huomataan ja assasin lähetetään perään (1. lvl). Myöhemmin samana päivänä assasin yrittää murhata hänet. Jaranart kuitenkin torjuu huökkäyksen ja assasin lähtee karkuun. Jaranart päättää kaikesta huolimatta jäädä Carseen. Kulkee täysaseistus päällä.

Assasin yrittää toisen kerran. Tällä kertaa onnistuen. Jaranart kuolee heti.

Peteä syytetään joistain pienestä rikkomuksesta. Hän saa kuitenkin vakuutettua olevansa syytön.

Gvaran huomaa talossa olevan paljon syöpäläisiä. Hän päättää kutsua tuholaistorjunta ryhmän tappamään ötökät, mutta unohtaa mainita talossa olevista ansoista. Kolme ötökäntappajaa kuolee. Yksi nurkka-ansa ei ole lauennut ja epäilemme ryhmän olleen huolimaton.

Peteltä kysytään taas haluaako hän tehdä vaarallisen tehtävän. Hänellä on kuitenkin opiskelu kesken (Calvin yrittää opettaa trap- buildingia) joten ei iskenyt.

Calvin huomaa kotiin tullessaan, että osa hänen rahoistaan on hävinnyt. Hän on varuillaan varkaiden varalta.

Myös Pete huomaa osan rahoistaan hävinneen.

Pete, jouluhuumassa, ystävystyy toisen ansojen tekoja harjoittelevan tyypin kanssa. Minä päätin poistua armeijan palveluksesta (res. Sergeant 2nd). Calvin kuulee, että meidän alueemme on joutua pakkolunastuksen kohteeksi. Paikalle aiotaan kuulemma rakentaa jo kerran aikaisemmin suunniteltua markkinapaikkaa. Rupeamme miettimään miten saisimme tarpeeksi kannatusta suunitelman perumiseksi.

Minä lähden kysymään kannatusta siltä minun rakennustaidoistani kiinnostuneelta henkilöltä. Hän ei kuitenkaan ole kiinostunut asiasta. Päätän unohtaa koko tyypin.

Pete miettii hiljaa omassa rauhassaan ja saakin hyvin radikaalin idean. Hän puhdistaa aseensa, käy ostamassa hupun ja pesee vielä hiuksensa (normaalisti hänen hiuksensa on sateenkaarin värinen - joka suuntaan pystyssä). Calvin luulee häntä aluksi varkaaksi ja on jo lyömässä kun hän lopulta tunnistaa Peten. Myös minä ja Gvaran erehdymme aluksi.

Iarty menee Madame Margalan luokse (Jaranart oli tutustuttanut). Hän kosii ensin Madamea mutta ei onnistu. Madame kuitenkin lupaa auttaa meitä.

Gvaran menee maagikkojen kiltaan ja pitää siellä pitkän puheen ja saa pari henkilöä meidän puolelle. Hän lupasi opastettua kiertokäyntejä talossamme.

Gvaran menee torille ja yrittää houkutella kansaa puolelleen. Hän ei onnistu. Hän ei kuitenkaan masennu vaan menee vaihtamaan rahaa ja menee uudestaan pitämään puhetta. Tällä kerralla hän kuitenkin heittää 180 hopearahaa torille ja kansa innostuu kovasti.

Pete jäljittää vastapuolen pääkihon yhden huoran luokse. Kun pääjehu on poistumassa yllättää Pete hänet ja ampuu häntä jalkaan. Pääjehu kaatuu ja alkaa vuotamaan runsaasti. Pete lyö vielä kerran tikarilla ja näkemäänsä tyytyväisenä poistuu hiljakseen paikalta. Pääkiho kuoli eikä kukaan ottanut enää hänen paikkaansa. Vastapuolen kannatus laski.

Gvaran ottaa yhteisestä kassasta 1384 kuparipalaa jo heittelee niitä ympärilleen ja saa valtavan kannatusjoukon. Suunnitelma marrkinapaikan rakentamiseksi päätetään pikkuhiljaa unohtaa...

Gvaran näkee ohimennen salaisen seremonian. Hän järkyttyy tapahtumasta niin ettei viikkoon poistu huoneestaan.

Minut napataan kadulta suoraan oikeuden eteen ja syytetään katujen likaamisesta. En saa mitään suustani joten minut tuomitaan syylliseksi. Maksan sakkoa.

Petelle tarjotaan taas vaarallista tehtävää muttei vieläkään suostu. Hän yrittää kouluttaa Iartyn koiraa mutta ei oikein saa koiraa luottamaan itseensä. Arvelen että koira ei välttämättä tykkää tavasta miten Pete aina potkaisee (kengissä metallikärjet) koiran pois tieltään.

Iartyn ystävä Madame joutuu hankaluuksiin virkamiehen kanssa. Iarty puolustaa Madamea ja joutuu virkamiehen mustalle listalle.

Yksi tyyppi lyöttäytyy seuraani. Käsken suoraan jätkää haistamaan kukkasta. Yksi ystävä per kaupunki on aivan riittävä määrä.

Gvaran oli talon pelastamis -kampanjan aikana loukannut yhtä aatelista joka nyt haluaa Gvaran pään tilille. Gvaran päättää maksaa.

Pete herää aamulla ja puhuu tohkeissaan jostain unesta, jossa joku varkaiden jumala antoi hänelle tehtävän. Hänen pitäisi kuulemma mennä yhteen pieneen kylään selvittämään yhden naisen murha. Murha tapahtui noin vuosi sitten jossain kaukaisessa maassa. Pete ei tiedä pitäisikö hänen lähteä vai ei ja päättää jäädä odottamaan lisäohjeita. Hän selittää Gvaranille miten 'kanava':ssa on häiriöitä ja 'Sky Channel' ei näy ja muuta yhtä levotonta. Gvaran lähtee viimeiselle terepatia tunnilleen hieman mieliala horjuen.

Terepatia päättyi Gvaran osalta hieman epätäydellisesti. Hän ei enään juo joka päivä, vaan nyt ainoastaan kovissa stressi tilanteissa tarvitaan kunnon ryyppyä. Hän käy täyttämässä viinileilinsä.

Vuorostaan Calvin näkee jonkun salaisen seremonian. Hän kuitenkin ignooraa koko tapahtuman.

Armeijassa joku luutnantti puhuu pahaa Iartysta (nykyään kapteeni), joka haastaa hänet kaksintaisteluun. Erimielisyydet johtuivat alunperin jostain uskonnollista asioista. Kaksintaistelu on tasaväkistä kunnes Iarty kesken taistelun tekee 180 asteen käännöksen. Iarty joutuu pieneen alakynteen ja viimein huolimatta ankarasta vastustuksesta saa pahan iskun ja kuolee.

Helmut yrittää houkutella Calvia paikkaamaan Iartyn jättämän aukon. Calvin ei kuitenkaan jaksa innostua.

Pete on viettämässä iltaa molempien ystäviensä kanssa kun he yht'äkkiä rupeavat riitelemään. Pete yrittää rauhoittaa, joilloin he molemmat tykkäävät kyttyrää ja poistuvat.

+
+
+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+  					   Level	   Day		Age
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End	(days)
+
+
+ Burf-Puke The Follower Of Nonamed Mage
+ Mage			Tero		6	6	24.3.91	-	-
+
+ Iarty Bastolergar Of Clan Daf Of Framsburges, Captain Of Carse Military
+ Fighter		Wille		5	Dead/5	8.7.92	20.1.93	161
+
+ Pete The Skinhead
+ Warrior Monk	 	Ahponen		3	3	6.9.92	-	-
+
+ Mist The Witch, The Great Architect, res. Sergeant 2nd Of Carse Mil.
+ Animist		Alakoski	3	4	26.7.92	-	-
+
+ Jaranart ( The Fearless Pyroman )
+ Burgler		Tero		3	Dead/4	5.5.92	5.12.92	196
+
+ Gvaran Gourman
+ Arch-Mage		Nevalainen	3	4	3.8.92	-	-
+
+ Ditto Alainin, Professional Wagon driver
+ Warrior Monk		Maaninen	3	Dead/3	6.9.92	5.10.92	27
+
+ Tanja Ajabar
+ Thief			NPC		3	Dead/3	8.9.92	5.10.92	25
+
+ Calvin Hobbson
+ Rogue			Maaninen	3	3	13.11.92-	

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>