TSM Osa 4, Luku 024 (tsmpart4/tsmpart4.024)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


Pelaajat (sattumanvaraisessa järjestyksessä) :

Ohita hahmokuvaukset

Knevish (NPC)(Alakoski)

Ryhmän vanhin jäsen ja sen luonnolnen johtaja. Onneksi muut eivät näe asiaa näin, joten tämä taisteleva tutkija pysyy kaikesta päätöksenteosta loitolla. Synnynäinen älykkö, joka harrastaa fanaattisesti kirjojen keräämistä.

Saint (Animal)

Pyhän hengen riivaama kääpiö taistelija. Epätoivoisesti yrittää käännyttää ryhmää, muttei ole onnistunut kuin saamaan sanasotia ja riitoja aikaiseksi. Ryhmän ruumillistunut omatunto, jota jokainen tuntee velvollisuudeksi kiusata aina kun mahdollista.

'Minä' Zap (Kivinen)

Korkean asteen vaarallinen taikuri, joka tasoittaa tilannetta vihollisten hyväksi. Zippaillee taikoja siihen tahtiin ettei koskaan illalla pysty tekemään muuta kuin piirtämään karttoja ja kirjoittamaan päiväkirjaa.

Rogmord (Alakoski)

Vanha pappara, joka väittää olevansa taikuri mutta taisteluissa kuitenkin käyttää pääsääntöisesti miekkaa ja jousta. Ja taas yhden omituisen lemmikin omistaja.

Marvel Jones (Aarni)

Vesi elffi, joka yrittää lapsellisesti väittää olevansa parantaja vaikka on melkein poikkeuksetta eturintamassa taisteluissa. Tosin taistelun jälkeen on myös Saintin kanssa parantelemassa muita.

John (Ahponen)

Tämä hevoskansan musta lammas on mukana ilmeisesti vakaana aikomuksena ajaa Saint pikkuhiljaa hulluksi. Joskus hänellä saattaa olla ideoita, joita kukaan ei kuitenkaan (onneksi) kuuntele. Hieman pihalla touhuista, mutta osaa onneksi (itselleen) käsitellä miekkaa.

Juudas (Maaninen)

Tämä taistelija osaa hetkessä tehdä taktisia päätöksiä ja valita voittajien ryhmän. Pukeutuu kokonaan peltiin ja käyttää kahta miekkaa.


Uppo-Nallen ystävien seikkailuja

vuonna 493

24. luku

Lepäämme hetken ja parantelemme porukan kuntoon ennen kuin jatkamme Marvelin löytämästä (sala)ovesta. Tulemme pitkään käytävään, jonka toisessa päässä näkyy kolme ovea. Lähdemme kävelemään ovia kohti, kun yllättäen lattia muuttuu liukumäeksi ja putoamme alas. Liukumäki loivenee ja kun pysähdymme alhaalla olevaan käytävään, huomaamme että liukumäen muodastunut liuska on jo umpeutunut, emmekä pääse enään taaksepäin. Koska kuitenkin olemme tutkimassa linnaa, niin päätämme jatkaa seuraavaksi tutkimalla viinikellarit. Lähdemme kävelemään käytävää pitkin. Kuljettuamme noin sata metriä tulemme käytävän päässä olevalle ovelle. Astumme ovesta sen takana aukeavalle areenalle. Kun katsomme ympärillemme toteamme olevamme isolla noin seitsemänkymmenen metrin halkaisijaisella areenalla, jonka reunoilla nousee suuret katsomot. Katsomot näyttävät olevan täynnä kaiken maailman mustiin pukeutuneita sotilaita, haltijoita, örkkejä etc. Lisäksi meitä osoittelee noin satakunta jousimiestä. Toteamme että nyt on varmaan parempi ottaa ihan rauhallisesti.

Areenan toisessa laidassa olevalla lehterillä istuu Marvelin ja Krevishin vanha tuttu Lord Valgamond. Hän kertoo meille että on ihmeissään, että me olemme selvinnet näinkin pitkälle, mutta että nyt asiaan tulee muutos. Hän on kuitenkin reilulla päällä ja antaa meille mahdollisuuden. Voittamalla kolme hänen asettamaansa ryhmää saamme pitää henkemme. Toteamme että meillä on hieman vähän vaihtoehtoja, mutta kun toteamme että ensimmäinen ryhmä koostuu kahdeksasta Ogresta, toteamme että vaihtoehtomme kutistuivat juuri huomattavasti. Taistelu on alussa hetken aikaa tasainen, John ja Marvel pudottavat kumpikin yhden ja meiltä putoaa vain kahta Ogrea vastaan joutunut Rogmord. Seuraavassa hetkessä tilanne näyttääkin jo sitten paljon heikommalta, koska meiltä putoaa John, eikä heiltä ketään, kun sitten vielä putoavat Krevish ja Sainty, ja minä hetkeä myöhemmin on meidän puolelta pystyssä enään Marvel joka onnistuu hidastamaan Ogreja vielä hetken ennen kuin olemme kaikki tajuttomina.

Heräämme muutaman tunnin päästä pienessä sellissä, kun ensimmäiseksi tajuihinsa tullut Rogmord on parantanut ensin yrteillä Marvelin ja Saintyn sellaiseen kuntoon että he voivat parantaa muut. Toteamme että Johnille ei voi enään tehdä mitään, hänet on yksinkertaisesti hakattu kuoliaaksi. Muuten vammamme jäävät murskaantuneihin lantioisin ja katkenneihin luihin. Onneksi Marvel osaa korjailla luitakin, joten toteamme että muutaman päivän levolla olemme taas aivan kunnossa. Lord Valgamon käy jossain vaiheessa ilkkumassa, että hän odotti meistä parempaa, mutta nyt hän ei valitettavasti ehdi jäädä katsomaan kun meidät jälleen hakataan, koska hänellä on kiireitä Ascoreen.

Levättyämme noin kymmenen tuntia aukeaa sellin ovessa oleva luukku ja siitä heitetään ruokakulho sisälle. Marvel kaappaa soppakulhon ilmasta kiinni ja haistettuaan ensin keittoa, heittää hän sen takaisin ovessa olevasta luukusta. Ulkoa ei kuitenkaan kuulu mitään muuta kuin kulhon kolahdus lattiaan tai seinään, joten toteamme Marvelin heittäneen ohitse. Kun kukaan ei heti pistäkään luukkua kiinni minä menen katsomaan siitä ulos. Näen kuinka vastapäisessä sellissä oleva vanki on saanut vartiomiehen houkuteltua riittävän lähelle ja hän juuri yrittää repiä vartijaa pienestä luukusta lävitse siinä kuitenkaan onnistumatta. Hetken kuluttua vartija menee ihan rennoksi ja päättelen hänen kuolleen. Käytän heti tilaisuutta hyväkseni ja siirrän avaimet vartiomiehen vyöltä taikavoimillani parempaan talteen, eli omaan käteeni. Sen jälkeen pyydän että Marvel, joka on käsistään näppärämpi yrittäisi avata oven. Marvel onnistuu hetken venytyksen jälkeen avaamaan oven, jolloin pääsemme ulos tutkimaan kuollutta vartiomiestä. Avaamme vastapäisen sellin oven ja hämmästymme pikkuisen kun sieltä kävelee ulos puoli-örkki.

Puoli-örkki esittäytyy Muthtoriksi ja sanoo olevansa lähellä korkeata metsää olevasta yhteiskunnasta, josta paikalliset Z-miehet ovat hänet vanginneet. Hän ei nyt halua mitään muuta kuin päästä kotiin. Kun tarjoamme hänelle vanhoja Johnin varusteita ja Marvel tarjoaa Scimitaria toteamme hänen haluavan hieman muutakin ainakin lainaksi. Kun olemme valmiita lähtemään liikkeelle, kertoo Muthtor että ison areenan pohjoisnurkassa on ilmeisesti joku salaovi, josta pääsee jonnekin, siellä ainakin oli ollut purukkaa silloin kuin hän oli ollut areenalla. Sainty haluaa vapauttaa muutkin vangit, joten lähdemme kiertämään sellejä eteenpäin. Ensimmäisestä sellistä löytyy kolme ogrea. Seuraava on tyhjä, mutta seuraavasta Sainty saa tulenlieskan naamalleen, kun hän avaa kurkistusluukun. Ogret kiittävät ja lähtevät suoraan kävelemään poispäin, Zypher Houndeja ei päästetä ulos ja loput selleistä olivat tyhjiä, joten mekin lähdemme melko pian Ogrejen perään. Tulemme pieneen vartiohuoneeseen, jossa on yhdessä nurkassa kasa ruumiita. Jatkamma huoneen lävitse ja tulemme areenalle, jossa Ogret ovat juuri aloittamassa taistelua kahdeksaa griffiniä vastaan. Ennen kuin ehdimme auttamaan ogreja ovat griffinit jo kuolleet. Ogret jatkavat eteläisestä ovesta (siitä josta me tulimme areenalle) eteenpäin ja me lähdemme tutkimaan pohjoisseinää. Marvel huomaa heti salaoven, josta tulemme kaarevaan käytävään.

Käytävä päättyy pieneen huoneeseen, josta lähtee vain yksi ovi. Kun astumme ovesta seuraavaan huoneeseen huomaamme kuinka kolme erivärisiin kaapuihin pukeutunutta miestä kääntyy kolmen patsaan edestä (tässä vaiheessa huomaamme, että meiltä oli otettu meidän kaksi patsastamme pois). Miehet virnistävät meille ja käyvät päälle. Eturintamaan menee Marvel, Rogmord, Krevish ja Sainty. Minä heitän takaa taikojani ja Muthtor ampuu sivusta jousella. Rogmord lyö heti alussa oman vastustajansa sekaisin, muut eivät saa oikeastaan mitään aikaiseksi. Seuraavaksi yksi vihollisista iskee Saintyn maahan ja minä avustan Krevishiä kiihdyttämällä hänen toimintonsa kaksinkertaisiksi. Viholliset ovat todella nopeita, koska he lyövät kaksi kertaa aseellaan, tönäisevät kilvillään kaksi kertaa ja vielä yrittävät pari kertaa kampittaa sinä aikan, joka normaalilta ihmiseltä kuluu yhteen lyöntiin. Kun Krevishkin putoaa ja vihollinen lähtee tulemaan minua kohti, pistän hieman vaihtia taikaani ja poistan vihollisen ennen kuin se ehtii minun kimppuuni. Kun Rogmordkin vielä hoitaa omansa pois, jää jäljelle vain Marvelin vastustaja. Muthtor osuu Marvelin vastustajaan hyvin jousella, jolloin se menee hieman sekaisin. Kun sen kimpussa on sekä Marvel että jo yhden tappanut Rogmord ei vihollinen kestä kovinkaan kauaa.

Tutkimme vihollisten tavaroita ja keräämme kaikki kolme patsasta parempaan talteen. Marvel ja Krevish päättävät vaihtaa näihin parempiin panssareihin, varsinkin kun sattui tulemaan juuri sopivan kokoisia. Lisäksi vihollisten miekat ovat aika kysyttyä tavaraa. Kilpiä kukaan muu kuin Krevish ei oikein viitsi ruveta raahaamaan, sillä ne painavat varmaan viisikymmentä kiloa. Krevishkin ottaa yhden vain sen takia että hänen oma kilpensä hajosi taistelun aikana.

Palaamme areenalle ja lähdemme katsomaan ovatko Ogret löytäneet etelästä mitään ulospääsyreittiä. Kun tulemme liukumäen luokse toteamme että se on revitty alas ja pääsemme helposti kiipeämään tai lentämään siitä ylös. Menemme suorinta tietä ulos ja päätämme vuokrata veneen ja poistua kaupungista mahdollisimman nopeasti. Sillan kohdalla eräs mies kysyy meiltä haluaisimmeko ostaa veneen, johon me toteamme, että ei kun vuokrata. Mies toteaa että kyllähän sekin varmaan käy ja nousemme heti veneeseen ja lähdemme kohti Loudwateria. Mies esittäytyy Bart Simpsoniksi ja kertoo olevansa merimies.

Ohitamme Loudwaterin kävellen. Bart ja Marvel jatkavat veneellä (Marvel uiden) itse kaupungin lävitse, me muut kierrämme sen kävellen, koska emme halua törmätä Z-miehiin. Bart käy tarkistamassa, onko meidän hevosia vielä majatalon tallissa, mutta ne ovat jo sieltä hävinneet. Illalla veneemme kimppuun hyökkää krokotiilii, mutta kun Krevish lyö sitä kerran ja Muthtorkin yrittää lyödä lähtee se pakoon. Kun Muthtor on ongittu vedestä ylös jatkamme matkaa.

Saavumme perille Secomberiin.

Käymme tapaamassa Amanitasta, joka kertoo että se viimenen patsas on varmaan tähtivuorilla, aivan korkeimpien huippujen luona. Jatkamme veneellä jokea ylöspäin läpi korkean metsän kohti tähtivuoria. Illalla kun leiriydymme käväisee leirissämme Entti, mutta se jatkaa matkaa hetken emmittyään pitäisikö meidän kimppuun käydä vai ei.

Matkustaessamme rauhallisesti veneellä jokea ylös heitetään meitä yllättäen isoilla kivillä. Pari niistä osuukin ja yksi tekee pahaa jälkeä veneelle. Syöksymme heti rantaan, jolloin meitä heittäneet kaksitoista kukkulajättiläistä katsovat meitä hetken ihmeissään, mutta kun ne tajuavat, että me aiomme todellakin käydä kimppuun iskee niille pupu pöksyyn ja ne lähtevät livohkaan minkä pitkiltä jaloiltaan pääsevät. Toteamme ettei venettä enää viitsi korjata, koska se on jo niin huonossa kunnossa, joten päätämme jatkaa jalkaisin. Bart toteaa, ettei hän viitsi yksin lähteä kävelemään korkean metsän lävitse, vaan jää mielummin meidän joukkoomme.

Näemme korkealla isoja lintuja. Muutaman tunnin päästä ylitsemme lentää lohikäärme. Alamme todellakin lähestyä vuoristoa.

Näemme edesämme kymmenkunta käärmettä yhden tuollaisen ison linnun kimpussa. Käärmeet ovat noin kymmenmetrisiä, mutta se ei meitä hidasta, vaan enemmänkin huono maasto. Pääsemme kuitenkin suhteellisen nopeasti linnun avuksi ja pienen taistelun jälkeen onnistumme tappamaan kaikki käärmeet ilman että kukaan meistä sai edes myrkytysoireita.

Kun lintu toipuu käärmeiden hyökkäyksestä esittäytyy se Agoghrahiksi. Se kiittää meitä ja kysyy mitä me täällä syvällä metsässä oikein teemme. Kerromme asiamme ja se vastaavasti kertoo meille nähneensä erään korkea vuoren huipulla onkalon, jonne on lentänyt mustalla lohikäärmeellä joku nainen. Lisäksi se on kuullut että tuo luolasto on kaivettu omistajansa nimikirjaimien muotoiseksi kun nimikirjaimet on kirjoitettu kolmella eri kirjainmerkeillä. Kiitokseksi pelastamisestaan hän tarjoituu heittämään meidät tuonne onkalon luokse. Suostumme heti, koska alamme jo olla hieman kypsiä kävelemiseen ja lisäksi emme vielä edes ole alkaneet kiipeämään. Agoghrah käy hakemassa muutaman sukulaisensa ja sen jälkeen lennämme noin tunnin verran korkealle vuoristoon pienelle kielekkeelle. Onkala lähtee kuulemma vähän matkan päästä. Kiitämme Agoghrahia ja lähdemme kohti onkaloa.

+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+ 					   Level	    Day		Age
+ Name	(Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End	(days)
+
+ Marvel Jones
+ Layhealer+Assasin/Elf	Ville		4/7	5/8	13.10.92 -	-
+
+ Saint "Sainty" George
+ Paladin/Dwarf		Riikonen	11	12	14.3.93	-	-
+
+ Rudwer Zap The Lucky Mage
+ Mage/Human		Kivinen		9	9	12.3.93	-	-
+
+ John "White" Cronston
+ Rogue/Rohir		Ahponen		8	Dead/8	25.1.93	-	-
+
+ Sir Rogmord
+ Warrior Mage/Human	Alakoski	8	8	22.3.93	-	-
+
+ Bart Simpson
+ Fighter/Human		Maaninen	5	5	29.5.93	-	-
---------------------------------------------------------------------------
+ Juudas Iskariot
+ Warrior/Human		Maaninen	6	Out/6	13.4.93	-	-
+
+ Black
+ Fighter/Rohir		Riikonen	Out/10	Out/10	13.10.92-	-
+
+ Peccer The Fighter
+ Fighter/Human		Kivinen		Out/7	Out/7	26.11.92-	-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>