TSM Osa 3, Luku 010 (tsmpart3/tsmpart3.010)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Kertomus erään ryhmän kohtaloista

vuonna 458

10. luku

Jatkamme tunkeutumista metsään. Tulemme ensimmäiseen umpikujaamme, ja hetken päästä seuraavaan, jossa tosin oli muutama luuranko, mutta saamme ne tuhottua suhteellisen kevyesti. Heti alussa Aron kiertämään yhden taakse, ja tappaa sen, minä taas lyön edessäni olevan suoraan kuoliaaksi. Toisen ryhmän johtaja Argiez Votmaidre lähtee takaa hirmuiseen hyökkäykseen luurankojen johtajan kimppuun, joka oli jäänyt hieman taustalle. Hän puskee yhden luurangon matkalla hajalle, ja puskee tämän johtajankin hajalle. Minä lopetan vielä viimeisen luurangon, ja sitten taistelu onkin jo ohi. Yksi luurangoista sai kuitenkin taas vähennettyä joukkoamme yhdellä, ja menetimme hyvän ystävämme kääpiö Kadqe'wngrezin, joka kuoli heti ensimmäisestä iskusta. Hautaamme hänet nopeasti, ja jatkamme matkaa.

Kuljettuamme taas pari tuntia hyökkää kimppuumme yllättäen lentävä miekka. Se saa iskettyä Wirz'nbru'znrin kilpikäden hajalle, mutta kun Aron, Argiez ja Wuzb'rswer'ginzin käyvät sen kimppuun saadaan se pian lyötyä maahan. Kun ihmettelemme siinä että miten miekka voi hakata ilman ohjaajaa, saapuu Mac paikalle ja tutkii miekan. Hän toteaa että siinä on taikaa, joka kutsuu miekkaan aina uudestaa demonin. Toteamme että se pitäisi tuhota, koska muuten se tulee taas jossain vaiheessa perään, mutta emme saa sitä voimakeinoin rikki, vaikka pari kääpiötä yrittääkin. Mietimme että voisimme painaa sen syvällä isoon puuhun, jotta se ei pääsisi siitä sitten enään perään, mutta epäilemme ettei puu hidastaisi sitä riittävästi. Lopulta Argiez keksii että mehän voimme käyttää sitä Macin superliimaa ja liimataan se miekka puuhun. Se pitää varmasti. Näin teemmekin, ja jatkamme sen jälkeen huojentuneina matkaa, varmana siitä että se miekka pysyy siinä rungossa kiinni siihen asti kunnes puu hajoaa..

Alkaa tulla jo hämärä, mutta koska emme millää ehdi ulos metsästä ennen pimeää, jatkamme edelleen matkaa. Kun sitten lopulta saavumme taas umpikujaan ja aurinko on laskenut kauan aikaa sitten päätämme jäädä siihen yöksi. Pistämme pystyyn parivartioinnin, ja alamme nukkumaan. Ehdimme kuitenkin nukkumaan vain muutaman tunnin kunnes heräämme siihen että joku romahtaa niskaamme. Kun tutkimme tilannetta huomaamme että leiriimme on hyökännyt todella iso hämähäkki, joka on heittänyt tulinuolia molempiin vartijoihin, ja se mihin heräsimme oli kun Krakit kaatui päällemme tuollaisen nuolen iskusta. Nousemme nopeasti ylös, ja ryhmittäydymme taisteluun. Minä Krakit ja Grusz'nber eturintamassa, ja Aron normaaliin tapaan kiertämässä hämähäkin taakse. Vartiossa ollut Wirz'nbru'znr kaatui heti ensimmäisestä tulinuolesta. Hämähäkki käy heti ensimmäisenä minun kimppuun, ja saa iskettyä minuun pahan haavan. Alan vuotaa verta, mutta en välitä siitä vaan jatkan taistelua. Saamme iskettyä hämähäkkiä muutaman kohtuullisen iskun, mutta se tuntuu kestävän huomattavasti enemmän kuin me. Vähän myöhemmin se saa iskettyä Grusz'nberiä pahan iskun asekäteen, niin että se menee ihan käyttökelvottomaksi. Gursz'nberi poistuu taakse heti kun pystyy, mutta siihen menee vähän aikaa, ja Wuzb'rswer'ginz tulee tilalle. Aron kämmää jotain miekkansa kanssa, ja on vähän aikaa out. Argiez ei tule lähellekään, koska väittää ettei pitää kyllä eläimistä, mutta ei jaksanut tulla lähelle, vaan päätti ampua sitä varsijousella takarivistä. Mac hettelee taikoja aina välillä, mutta tilanne alkaa silti näyttää heikolta. Verenvuoto on jo heikentänyt minua muutenkin paljon, mutta sitten kun se hämähäkki heittää minuun vielä aivan lähietäisyydeltä tuollaisen tulinuoli taian alan vuotamaan vielä pahemmin, ja alan jo harkita perääntymistä. Pienen tilanne arvion jälkeen (Hämähäkki on meidän ja ulosmenotien välissä), päätän kuitenkin jatkaa taistelua. Jossain vaiheessa joku (joko Mac tai Argiez) ampuu Krakitiä selkään varsijousella, jolloin hänkin on pois pelistä, Aron alkaa tässä vaiheessa taas päästä mukaan. Minä menen tajuttomaksi juuri ennen kuin Krakit tokenee siitä selkään tulleesta nuolesta, ja lähtee pinkomaan pakoon. Aron käyttää viimeiset voimansa, ja lyö hämähäkkiä olan takaa. Tämä ilmeisesti pelästyttää sitä riittävästä, ja se päättää yllättäen, että tämä ruoka ei olekaan riittävän helppoa, ja lähtee pakoon, heittäen pari tulinuolta vielä jäähyväisiksi. Mac ja Krakit sitovat meidän haavoja, ja jäämme odottamaan aamua.

Aamulla Mac parantaa Aronin, joka alkaa sitten tutkia meitä muita. Hän toteaa että Qsgrsingqrn on kuollut suoraan yhdestä niistä tulinuolista. Gursz'nberin käsi on täysin käyttökelvoton jonkin aikaa, mutta hän lastoittaa sen. Seuraavaksi hän tutkii Wirz'nbru'znria, eikä havaitse hänessäkään mitään elonmerkkejä. Seuraavana olen sitten vuorossa minä. Hän toteaa että minä olen selvästi mennyt hidastustranssiin, ja koska minun haavat on nyt jo sidottu päättää hän kokeilla minun herättämistäni. Tosin hän nyt vielä tutkii ensin loputkin meistä. Macillä, Argiezilla ja Krakitillä ei ole mitään vikaa, mutta Wuzb'rswer'ginz on tajuton. Kun hän on palaamassa minun luokseni tulee hänelle mieleen, että Wirz'nbur'znrin saattaisi olla transsissa, mikä sitten varmistuukin kun hän tutkii Wirz'nbur'znrin uudestaan. Hän alkaa herättelemään Wirz'nbur'znriä, ja saakin tämän hereille pienellä ravistamisella. Seuraavaksi hän tulee sitten minun luokseni, ja saa minutkin hereille. Mac parantaa minut ja Wirz'nbur'znrin. Lopputulos yöstä oli että menetimme Qsgrsingqrnin ja Wuzb'rswer'ginz on tajuton. Lisäksi kaikilla muillakin (paitsi Argiezilla) on pieniä vammoja. Päätämme ottaa Wuzb'rswer'ginzin kantoon, ja jatkaa tutkimista.

Lähdemme palaamaan takaisin lähimpään tutkimaattomaan paikkaan. Edettyämme noin puoli tuntia tutkimatonta aluetta huomaamme että meitä kohti on tulossa hirmuista vauhtia yksi iso demoni, ja kolme pientä demonia. Aron lähtee tapansa mukaan kiertämään takakautta demonin kimppuun. Komennan osastoni linjaan Macin eteen, mutta Gursz'nber ja Krakit lähtevät kuitenkin juoksemaan pakoon. Muodostamme kolmestaan (Minä, Argiez, Wirz'nbru'znr) linjan Macin eteen, joka on jo heittämässä jotain taikaa. Iso demoni ehtii meidän luoksemme ennen kuin Mac saa taikansa valmiiksi. Puolustaudumme täydellä teholla, ja kun demoni lyö Wirz'nbru'znr saa tämä torjuttua iskua niin paljon, ettei se tee sanottavammin vahinkoa. Samassa kuulemme takaatamme eläimellistä karjuntaa. Demonikin kuulee sen, ja samassa se vaihtaa taktiikkaa, ja lähtee etenemään taaksepäin niin lujaa kuin ikinä kintuistaan pääsee. Kun ne kolme pienempää demonia huomaa tämän lähteävät he isomman perässä suoraan hämähäkkien joukkoon. Seuraamme kuinka puskat, ja puut heiluvat kun demonit vipeltävät seittien lomassa, ja vähän ajan päästä näemme ison määrän hämähäkkejä pakenevan sieltä minne demonit menivät. Toteamme sen Macin karjaisun olleen aika tehokkaan, ja Lähdemme jatkamaan matkaa.

Pääsemme rauhallisesti eteenpäin noin tunnin verran, ja sitten tulemme isoille raunioille. Rauniot ovat vielä suhteellisen hyvässä kunnossa. Muurit ovat noin kymmenen metriä korkeat, ja näyttävät siltä että kyllä ne tässä vielä useita satoja vuosia kestävät. Muurissa on yhdet isot pariovet, joissa ei näy minkäänlaista avaamismekanismiä. Yritämme tutkia miten saisimme oven auki, mutta emme löydä mitään keinoa. Annamme Krakitille lapion, ja käskemme häntä kaivamaan oven edestä, siltä varalta että siitä pääsisi alitse. Vähän aikaa kaivettuaan löytää hän oven alapuolella olevasta kiviseinästä jotain kirjoitusta, mutta kukaan meistä ei osaa lukea sitä. Alamme jo hieman käydä epätoivoiseksi kuin Mac yllättäen sattumalta sattuu röytäisemään, ja samassa huomaamme kuinka ovet aukeavat. Mac kokeilee pari kertaa, ja huomaa että tekoröyhtäys saa ovet sulkeutumaan, ja aito saa ne aukeamaan. Menemme ovesta sisään, ja tulemme isoon halliin, jonka toisessa reunassa näkyy alttari. Alttarilla on hopeinen patsas, jonka kimppuun Argiez heti hyökkää, kiljuen "Se on minun, minun, minun..." Argiez saa patsaan mukaansa helposti, mutta vähän ajan päästä hän huomaa, ettei saa enään käsiään irti patsaan ympäriltä. Emme välitä hänestä vaan tutkimme alttaria, ja sen ympäristöä. Alttarissa on kuvia, jotka kertovat tämän temppelin jumalan vaiheista. Temppeli kuuluu Ajax-jumalalle, joka on kepposten ja siivouksen jumala. Mac kopio lyijykynällä kuvat talteen paperille, ja tämän jälkeen lähdemme tutkimaan huoneesta lähteviä ovia. Huoneesta lähtee kolme ovea. Yksi suoraan vasemmalle, ja kaksi altarin takaa. Menemme toisesta alttarin takaa lähtevästä. Tulemme pieneen kammioon, jossa on pöytä ja kaappi. Pöydällä on joku kirjan näköinen esine, joka hajoaa siitä ilmavirrasta, jonka Mac aiheuttaa mennessään tutkimaan sitä. Avaamme varovasti kaapin, ja löydämme sieltä taikakaavun, jonka Mac ottaa ja laittaa päälleen. Lisäksi pöydällä on neljä kultaista kulhoa, jotka minä otan mukaani. Koska huoneessa ei ole muuta palaamme alttarihuoneeseen. Päätämme kokeilla toista päädyn ovista. Tulemme käytävään, josta vähän ajan päästä lähtee toinen käytävä oikealle. Mac päättää että lähdemme tutkimaan tuota oikealle menevää käytävää. Kuljettuamme hetken matkaa sitä pitkin kääntyy käytävä oikealle, ja suoraan edessämme on ovi. Aron avaa oven, ja käy kiertämässä makuusalilta vaikuttavan huoneen nopeasti lävitse. Jatkamme matkaa käytävää pitkin eteenpäin. Hetken päästä tulemme kohtaan josta käytävässä on molemmilla puolilla ovet. Aron avaa kummatkin, ja molemmista lähtee lyhyt käytävä, joka muutaman metrin päässä kääntyy. Tutkimme ensin oikeanpuoleisen käytävän. Mutkan takana on pieni pätkä käytävää, ja sitten se päättyy. Päädyssä on pöytä, jossa on pieni syvennys keskellä, ja jonka yläpuolella on pieni putki. Sivustalla näkyy kymmenisen kappaletta pieniä pulloja. Toteamme etteivät ne minun isot kultaiset kulhot sovi tuohon koloon, mutta minä kokeilen yhtä pientä pulloa sen putken alle, ja samassa putkesta alkaa valua vettä. Kun pullo on täynnä veden tulo lakkaa. Kokeimme uudestaan toisella pullolla, mutta nyt se ei toimi. Ilmeisesti siitä saa vain yhden annoksen. Mac tutkii vettä, ja toteaa että se voisi olla pyhää vettä, mutta täysin varma hän ei kuitenkaan ole.

Menemme tutkimaan toisella puolella olevaa käytävää. Käytävä loppuu samalla tavalla, paitsi että siellä ei ole tuota pöytää, vaan sen sijasta siellä on kasa erinäköisiä romuja. Ensimmäinen iso esine on suunnaton vaatekappale, jossa lukee jotain. Mac ei halua vielä kokeilla mitä se tekee, eikä lue sitä tekstiä, vaikka esineessä taikaa onkin. Seuraavaksi Mac tutkii taikakynttilää, mutta koska hän ei saa siitäkään muuta selvää, kuin että sen sytyttäminen voisi autta, ei hän tutki sitäkään enempää. Seuraava tavara on sitten paperikäärö, jonka Mac avaa tutkiakseen mitä siinä lukee, mutta taika laukeaa välittömästi kun Mac avaa käärön. Tunnemme sen vaikutukset heti, kun toteamme, ettei täällä olekaan enään niin kylmä. Lämpötila on noussut muutamia kymmeniä asteita. Jatkamme pääkäytävää eteenpäin, kunnes tulemme taas mutkaan. Vasemmalle lähtee käytävä, ja oikealla seinustalla on lukittu ovi. Aron avaa oven, ja lähdemme tutkimaan tätä oven takaa aukeavaa käytävää. Käytävä tekee vähän matkan päästä mutkan vasemmalle, ja tästä mutkasta vähän matkan päässä alkaa ilma jäähtymään runsaasti. Samassa näemmekin syyn jäähtymiseen. Edessämme pöyrii iso ilmapyörre, jossa ilman mukana pyörii myös jäähileitä. Toteamme ettemme edes yritä mennä tuosta läpi, joten palaamme pääkäytävään.

Jatkamme käytävää eteenpäin. Vähän matkan päässä on taas sekä oikealla että vasemmalla ovet. Avaamme ensin vasemmanpuoleisen, ja tulemme toimiston näköiseen huoneeseen. Huoneessa on kaksi isoa kaappia, joista löydämme lahonneita kaapuja. Lisäksi huoneessa on iso kirjoituspöytä. Aron tutkii sen laatikoita, ja löytää alimmasta ansan, jonka Mac sitten laukaisee sidottuaan ensin narun laatikon kahvaan, ja poistuttuaan sivulle. Laatikosta lentää pieni nuoli. Ylimmästä laatikosta löytyy joku pullo, jossa on hassua massaa. Mac tutkii sen, ja huomaa että se ei ole maagista, mutta jotain outoa siinä kuitenkin on, ja Mac lisää sen omiin varastoihinsa. Keskimmäinen laatikko on tyhjä, mutta alimmassa on silmälasit, jotka Mac havaitsee maagisiksi.

Palaamme käytävää ja lähdemme tutkimaan vastakkaista huonetta. Aron avaa oven, ja näemme tyhjän huoneen. Aron menee kiertämään huonetta, ja kun hän astuu ovesta sisään häviää hän. Mac syöksyy melkein samassa perään tutkimaan mihin Aron hävisi, ja minä heti Macin perään. Myös Argiez ja Wirz'nbru'znr tulevat Wuzb'rswer'ginziä kantaen perässä, ja Gursz'nber seuraa myös meitä, mutta Krakit on normaaliin tyyliinsä aivan liian laiska seuratakseen meitä, ja jää odottelemaan että tulemme huoneesta takaisin. Minä, Wuzb'rswer'ginz ja Argiez päädymme tyhjään huoneesen. Palaamme vähän ajan päästä kun ovi taas aukeaa takaisin Wuzb'rswer'ginziä kantaen, ja löydämmekin sieltä jo kaikki muut paitsi Gursz'nberin. Mac ja Gursz'nber olivat kuulemma joutuneet ison kivipatsaan luokse, joka oli alkanut hakata heitä, ja kun Gursz'nber oli mennyt tajuttomaksi, oli Mac joutunut heittämään taikoja ihan uuvuksiin asti ennen kuin oli päässyt pakoon. Tämän enempää Mac ei saakaan kerrottua, vaan nukahtaa uupumuksesta. Aron kertoo joutuneensa Wirz'nbru'znrin kanssa sähkökenttään, mutta he olivat päässeet sieltä pois. Aron sanoo lisäksi että hän tuntee tuon paikan, ja että siellä on paljon vaarallisia paikkoja, joten sinne ei kannata mennä. Koska olemme kaikki hieman heikossa kunnossa päätämme mennä siihen vastapäiseen toimistoon lepäämään. Nostamme ne kaapit oven eteen estämään hyökkäyksiä, ja alamme lepäämään.

Saamme levätä vain noin tunnin verran, kun yllättäen alamme kuulla kaappien takaa hirmuista meteliä. Nousemme ylös valmiina taisteluun, ja samassa kaapit väistyvätkin, ja niiden takaa tulee esiin muumio. Muumio osoittelee meitä pari kertaa, ennen kuin pääsemme sen kimppuun. Minä, Aron ja Krakit alamme hakata sitä miekoillamme, heti kun Argiez on ensin syöksynyt päin muumiota. Muumio saa heti alussa Aronista hyvän otteen, ja vaikka hakkaamme sitä kuinka emme saa sitä irrottamaan otettaan Aronista, vaikka tämä on jo mennyt tajuttomaksi. Lopulta saamme muumion tapettua, ja poltamme sen jäänökset. Siirrämme kaapit taas oven eteen, ja jäämme taas lepäilemään. Saamme taas lepäillä noin tunnin verran, kunnes seuraava muumio tunkeutuu sisään. Käymme taas taisteluun, mutta tällä kertaa muumio ottaa minusta kiinni, ja minä menen tajuttomaksi.

Kun tulen tajuihini kuulen että sen jälkeen kun minä olin mennyt tajuttomaksi olivat Krakit ja Argiez lähteneet toimistosta, ja jättäneet meidät sinne yksin. He olivat menneet alttarihuoneeseen, jossa he olivat odotelleet noin tunnin oli sinne tullut taas yksi muumio sieltä vasemmalla olevasta ovesta. He olivat lähteneet pakoon, ja Krakit oli juossut suoraan siihen outoon huoneeseen. Argiez oli vähän empinyt, mutta oli sitten mennyt perässä. Argiez oli kuulemma joutunut parin luurangon luokse, jotka olivat vieneet häneltä kaikki kamat. Se muumiokin oli käynyt siellä katsomassa, mutta oli sitten palannut takaisin koska ei ollut halunnut häiritä luurankoja. Kun Argiez oli lopulta päässyt pois niiden luurankojen luota sen jälkeen kun ne olivat uskoneet etteivät saa tuota hopeista patsasta millään irti näki hän kuinka Krakit oli jäänyt lepäilemään siihen outoon huoneeseen. Argiez ei enään halunnut mennä sinne, vaan päätti lähteä tutkimaan käytäviä yksinään. Lopulta sitten Mac oli herännyt, ja parantanut meidät muut. Nyt kun Argiezkin saapuu takaisin kiertelyiltään, ja Krakitkin on jo herännyt ja saapunut paikalle, päätämme jatkaa tutkimuksiamme, ennen kuin niitä muumioita tulee lisää paikalle. Yksi tässä oli kuulemma taas käynyt mutta Mac oli saanut sen sillä pyhällä vedellä ja taialla tuhottua. Käymme matkalla myös kokeilemassa joskos sitä pyhää vettä tulisi lisää, ja saammekin täytettyä uudelleen tuon aikaisemmin käytetyn pullon.

Koska Argiez ei jaksa enään käydä kaikkia paikkoja toiseen kertaan lävitse, johdattaa hän meidät niihin paikkoihin, missä hän ei vielä ole käynyt. Ensimmäisestä paikasta löydämme yrttejä, joita Aron ja Mac alkavat heti tutkia. He keräävät kaikki yrtit ennen kuin pääsemme jatkamaan matkaa. Nyt Argiez toteaa että olemme tutkineet kaiken muun paitsi ne pyörteiden takana olevat paikat, ja sen alttarihuoneesta vasemmalle lähtevän käytävän, josta ne muumiot tulevat. Päätämme lähteä tutkimaan sitä alttarihuoneesta vasemmalle lähtevää käytävää. Astumme käytävään, ja näemme että molemmilla puolilla käytävää on ovia niin pitkälle kuin soihtumme valaisee. Kokeilemme ensimmäistä. Avaamme oven, ja Argiez huomaa reunustalla jotain kiiltävää. Hän syöksyy sinne heti, ja kun me muut menemme perässä löydämme sieltä hopearahoja, jotka annamme Macille, ja muutaman kultarahan, jotka jaamme tasan ryhmäni kesken. Palaamme käytävään, ja koska epäilemme että jokaisessa näissä huoneista on jossain vaiheessa ollut tai on vieläkin muumio, emme ala tutkimaan niitä lävitse. Kuljemme käytävää pitkin eteenpäin, ja vähän matkaa kuljettuamme tekee käytävä mutkan. Vähän matkan päässä tulee toinen mutka, ja samassa saavummekin käytävän päähän. Käytävän päädyssä on ovi, ja kun Argiez avaa sen tulee sieltä esiin muumio. Argiez menee matalaksi ihan suosiolla, ja Aron hakkaa muumiota niin nopeasti kuin ehtii, ja vähän ajan päästä hän saakin sen tuhottua. Menemme tutkimaan mitä huoneessa on. Löydämme sieltä viitan, ja kirjan. Mac tutkii viitan, ja huomaa että tämähän on todella hyvä viitta, ja lahjoittaa vanhan tulelta suojaavan viittansa Aronille. Kun hän alkaa lukemaan kirjaa laukeaa siitä pari taikaa, minkä takia hän lopettaa kirjan lukemisen aika lyhyeen. Mietimme mitä alamme seuraavaksi tehdä. Mac toteaa että tämä viitta suojaa mitä vain vastaan, ja kyllä se varmaan tehoaa tuohon ilmapyörteeseenkin, joten lähdetään kokeilemaan sitä. Tulemme ilmapyörteen luokse, ja vaikka Mac olisikin siitä menossa läpi viittansa avulla toteamme ettei meillä ole tuollaista viittaa, joten Mac voisi keksiä meille jotain suojaa. Mac päättää nyt tutkia niitä esineitä joita löysimme sieltä yhdestä umpikujasta. Ensin hän ottaa esiin sen ison kankaan, ja lukee siinä olevan sanan. Kangas aukeaa heti, ja siitä muodostuu iso turnajaisteltta. Kankaassa lukee nyt toinen sanan, ja kun Mac lukee sen, menee teltta samaiseen kasaan kuin mitä se aikaisemmin oli, tosin nyt siellä liikkuu ja kiljuu joku keskellä. Toteamme että aina sekoileva Argiez on ehtinyt mennä teltan sisään kun se oli auki, joten Mac avaa teltan uudestaan, ja päästää Argiezin ulos, ennen kuin pistää sen uudestaan kasaan. Seuraavaksi Mac sytyttää kynttilän. Siitä lähtee niin paha haju, että muut pakenevat kauas, mutta minä jään paikalle katsomaan mitä tapahtuu, tosin minäkin peräännyn savun ulkopuolelle, mutta kuitenkin niin että huomaan että se ilmatornaado alkaa perääntymään. Kun kynttilä sammuu on ilmatornaado jo hävinnyt näkyvistä, ja minä lähden tutkimaan sen perässä mitä sieltä löytyy. Tulen huoneeseen, jonka keskellä on lammikko. Huudan muille että se lähde löytyi, ja samassa huomaan että Mac ja muut ovatkin jo tehneet sadanmetrin uuden temppelinennätyksen tuolla juoksullaan. Menemme kaikki lähteeseen kylpemään. Tunnemme kuinka vaivamme katoavat, ja kuinka voima virtaa meihin. Kun nousemme pois lähteestä ottaa Mac vettä mukaansa kaikkiin pieniin pulloihinsa. Hän toteaa että vaikka tätä ei missään nimessä saa juoda, niin siitä voi tehdä hyviä potioneita. Samalla hän kertoo meille ettei tuossa lähteessä saa käydä kuin kymmenen vuoden välein. Mac muuten huomaa uinnin jälkeen että se viitta ei olekaan ollenkaan hyvä, vaan päinvastoin erittäin huono. Hän jättää sen viitan, ja myös sen kirjan tänne. Argiezin patsas irtoaa myös, ja hän on erittäin iloinen kun pääsee siitä eroon. Tosin hän on hukannut kaikki kamansa panssaria lukuunottamatta, joten ei hänellä vieläkään vahvasti mene.

Nyt kun olemme saaneet ensimmäisen tehtävämme suoritettua päätämme lähteä suorinta tietä temppelistä ulos etsimään sitä miekaa, jonka piti olla tässä lähistöllä. Kuljemme lähteeltä takaisinpäin sitä käytävää, jossa se ilmatornaado oli, ja tulemme risteykseen sen rikotun salaoven läpi (Argiez rikkoi sen silloin kuin kierteli täällä ensimmäisen kerran). Risteyksessä käytävä jatkuu suoraan, ja toinen lähtee vasemmalle, jota pitkin me lähdemme kohti alttarihuonetta. Tätä käytävää jatkammekin sitten suoraan ohi kahden risteyksen, ja sitten olemmekin jo siellä alttarihuoneen päädyssä. Mac avaa ovet, ja lähdemme tutkimaan taas sitä metsää. Koska täältä ei pääse muualle palaamme takaisin siihen kohtaaan jossa Mac karkoitti ne demonit, ja samassa huomaamme että ne ovat taas täällä. Luulemme että Mac yrittää uudestaan karkoittaa ne mutta yllättäen huomaammekin olevamme jossain aivan muualla. Mac katsoo hetken ympärilleen, ja kertoo että olemme nyt hänen kotipaikkakunnallaan, ja niin hän johdattaa meidät kotiinsa. Kotona Mac juttelee ensin isänsä kanssa, ja kertoo että hänellä on isälleen lahjana tälläiset nahkaiset taikavaatteet. Macin isä ei ensin tykkää ideasta, ja piiskaa ensin Maciä, mutta sitten hän huomaa että onhan ne ihan hyvät vaatteet. Mac menee valittamaan äidilleen, joka parantaa hänet, ja kun juttelee lisää äitinsä kanssa antaen tälle jonkin taikaesineen, ja sitten he juttelevat lisää, ja paikalle ilmestyy joku nainen, joka vie toisen taikaesineen mukanaan. Nyt kun Mac näyttää jakelevan noita taikaesineitä pois, niin pyydän joskos hän voisi heittää ne silmälasit minulle, kun satun olemaan lähinäköinen, ja ilmeisesti pyydän niitä oikeaan aikana koska saan ne. Vietämme loppupäivän lepäillen, ja kaikenlaisia pikkua-asioita hoidellen.

Mac ei olisi kovin halukas lähtemään liikkeelle, koska hän haluaisi kirjoittaa lisää tuohon Book Of Knownledgeen, mutta Aron saa hänet suostuteltua mukaan. Lähdemme kohti päälinnaa, koska se on matkan varrella sinne hämähäkkimetsään. Puolenpäivän aikoihin havaitsemme edessämme peuran, jota on ammuttu jousella. Kun menemme lähemmäksi tutkimaan tilannetta ammutaan meitä kohti nuoli. Lähdemme heti kohti nuolen lähtöpaikaa, ja kun pääsemme sinne näemme siellä nuoren naisen, jolla on jousi, ja muutama nuoli. Nainen makaa maassa liikkumattomana, ja kun alamme paremmin tutkia hän hyökkää kimppuumme joku demonia. Aron lähti normaaliin tyyliinsä heti ongelmien alkaessa kiertämään, ja on jo onnistunut pääsemään demonin taakse, ja iskee tätä juuri kun se iskee ensimmäistä meistä. Muodostamme sen ympärille piirin, ja alamme hakata sitä olan takaa. Demonin kannalta tilanne alkaa näyttää jo heikolta, koska meitä on niin monta hakkaamassa häntä. Se on jo liikellä juoksemassa pakoon, kun minä totean että sehän ei täältä elävänä pakoon lähde, ja humautan häneen hirmuisen iskun. Osun sitä päähän noin korvan kohdalle, ja upotan sotavasarani sen päähän niin että vasara tulee toisesta korvasta ulos. Varsi hieman hidasti lyöntiä, koska se tulee nyt suurinpiirtein keskeltä Demonin päätä ulos. Kun Mac viimein pääsee paikalle, ja tunnistaa demonin kuolevaiseksi demoniksi, ja että se nainen on pelkkä illuusio, pääsemme jatkamaan matkaa.

Tulemme illalla kaupunkiin. Ihmiset katsovat meitä todella pitkään, ja näyttävät pelokkailta. Menemme majataloon, jossa saamme kuulla että demonit ovat käyneet täällä, ja että majatalonisäntä on todella tyytyväinen kun me tulimme paikalle. Mac päättää kertoa tarinan meidän seikkailusta. Aron käänsi sen meille, ja se kuului näin:

Minä Mag, vuokraan 40 dwarffia paljon tapetaan, 2. maalaisia, löydetään Book Of Knolitz. Hämähäkkejä ja demoneja. Pool parantuu. Vähän dwarffeja jäljellä. Koti. Isi lyö. Äiti parantaa. Pois, hakemaan miekka. Majatalo, tarina.

Alkuperäinen tarina kuulosti kyllä hieman pitemmältä mutta näin Aron sen meille käänsi.

+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+  					   Level	   Day		Age
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End	(days)
+
+ Aron
+ Assasin		Ville		7	8	16.6	-	-
+
+ Mac The Cruel (Missilist 1, Medic)
+ Wizard		Nevalainen	6	7	15.7	-	-
+
+ Kurg'nzwin (Joukkueen johtaja)
+ Dwarf Fighter		Kivinen		3	4	29.2	-	-
+
+ Argiez Votmaidre (Ryhmän johtaja)
+ Fighter		Alakoski	New/2	3	7.3	-	-
+
+ Krakit
+ Fighter		Ahponen		New/2	4	7.3	-	-
+
+ Wirz'nbru'znr
+ Assasin		Riikonen	New/2	3	7.3	-	-
+
+ Smit Smithson The Blacksmith (dumpattu)
+ Blacksmith		Alakoski	3	3	22.2	-	-
+
+ Taffi Di Lak (dumpattu)
+ Burgler		Ahponen		3	3	22.2	-	-
+
+ Nodavid (dumpattu)
+ Thief			Maaninen	2	2	22.2	-	-
+
+ Hanipal The Cannibal (dumpattu)
+ Warrior		Alakoski	3	3	15.2	-	-
+

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>