Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin
Samassa kuulemme ulkoa meteliä ja kun menemme sinne näemme ulkona ritarin ja kaksi asepoikaa. Kuulemme että päälinna on vallattu, kunigas kuollut, ja että vain tämä ritari oli selvinnyt sieltä ulos. Mac kertoo mitä meille on tapahtunut, ja ritari on jonkin verran kiinnostunut siitä miekasta. Samassa ritari kuitenkin huudahtaa varoituksen, ja näemme kaksi hyppivää keihäiden kanssa huitovaa demonia. Demonit heittävät meitä keihäillä. Yksi osuu Aroniin, kaksi Maciin, ja yksi ritariin, tosin ritari ja Mac saavat keihäät torjuttua. Ensimmäinen demoni tulee suoraan minun ylitseni Krakitin kimppuun. Se onnistuu lyömään Krakitiä ennen kuin ehdimme lyödä sitä. Tämän jälkeen se jatkaa lentämistä ylitsemme suoraan ritarin ulottuville, joka seivästää sen peitsellään, ja kun asepoika vielä lyö sitä miekallaan jatkaa se matkaansa suoraan pakoon. Toinen demoni hyökkää Aronin kimppuun, mutta kun se huomaa että sen kaveri lähtee pakoon, lähtee sekin. Tämän pienen välikohtauksen jälkeen jatkamme keskustelua. Ritari käskee meitä lähtemään selvittämään mistä nämä demonit oikein ovat tulossa, mutta Mac arvelee että hän voisi tietää kuka ne on lähettänyt. Samassa Mac muuttuukin sammakoksi, ja hetken päästä takaisin omaksi itsekseen, tosin ilman vaatteitaan. Mac levittää nopeasti taikatelttansa, ja pukeutuu siellä ennen kuin jatkaa keskustelua. Mac kertoo että tämä on varmaan sen naapurimaan entisen sotaruhtinaan aikaansaannoksia. Ritari sanoo että selvä, hankkikaa todisteet, ja tuokaa mies oikeuteen. Toisaalta kun kuulemma on sotatilanne, niin ne todisteet voi jättää vähemmälle, ja miehenkin voi voi tuoda kuolleena. Nyt olen jo saanut sen karttamme valmiiksi, ja annan sen ritarille. Mac toteaa vielä että hän arvelee ettei itse naapurimaalla ole mitään meitä vastaan, vaan se on ainoastaan tämän sotaruhtinaan aikaansaannoksia, joten kun toteamme asian olevan näin, mihin voimme lähettää naapurimaan edustajan sopimaan yhteistyöstä demoneita vastaan. Ritari sanoo että aikoo pysyä tässä kaupungissa, ja että tänne voi lähetellä sitten sanaa. Ritari kysyy tarvitsemmeko jotain, ja Mac kysyy onko hänellä pellettejä. Ritari katsoo laukkuunsa, ja antaa niitä Macille yhdeksän. Aron kyselee onko yrttejä, mutta ritari toteaa että valitettavasti ei ole, ne on kaikki menneet linnan puolustuksessa. Mac päättää lähteä liikkeelle saman tien.
Matkaamme koko päivän. Illalla kun leiriydymme lentää leirin ulkopuolelta yllättäen yksi varsijousen nuoli, ja kun lähdemme juoksemaan sinnepäin näemme metsästä taapertavan pienen käyräjalkaisen miehen täydessä peltipanssarissa. Hyökkäämme välittömästi kaikki sen kimppuun. Toteamme ettei se olekaan inhimillinen, kun sen vatsa aukeaa, ja sieltä lentää seuraava nuoli. Aron kiertää normaaliin tapaan tyypin taakse, ja iskee sen sieltä yhdellä iskulla kahteen osaan.
Saavumme illalla linnakkeelle. Täällä pitää majaa yksi kolmesta elossa olevasta ritarista, jolle kerromme tapahtumista. Hän tosin oli jo saanut osan tiedoista kirjekyyhkyltä.
Matkustamme koko päin näkemättä mitään muuta kuin todella ison koppakuoriaisen.
Saavumme polulle, jonka Mac tunnistaa. Ensin Mac purskahtaa nauruun, ja melkein heti perästä itkuun. Mac kertoo että tätä polkua he käveli ystäviensa kanssa silloin kuin he pelastivat tämän maan kuninkaan. Jatkamme matkaamme kohti maan pääkaupunkia. Kun saavumme kaupungin lähelle huomaamme, että sitä kiertää demonipartioita. Kun tarkkailemme niitä peremmin toteamme että ne näyttävät tarkkailevan yhtä paljon sekä ulos että sisään, joten niiden tehtävänä on ilmeisesti estää kaikenlainen tiedonkulku kaupungista ulos ja sisään. Päätämme perääntyä kauemmaksi kaupungista, ja lähteä kiertämään kaupungin toisella laidalla olevan salaoven luokse. Emme kuitenkaan pääse montaakaan metriä kun Krakit kompuroi, ja yksi demonipartio huomaa meidät. Valmistaudumme puolustukseen, eli me kääpiöt käymme riviin, ja Aron poistuu normaaliin tapaansa sivulle. Minä ja Krakit saamme vastaamme toisen demonin ja Argiez ja Wirz'nbru'znr toisen. Heti ensimmäisten iskujen jälkeen edessäni seisova demoni huomaa Aronin, ja katsoo että tuo on vaarallisin kaikista, varsinkin kun se lähestyy takaa. Demoni jättää meidät, ja hyökkää Aronin kimppuun. Krakit menee auttamaan muita toisen demonin tappamisessa, ja minä lähden Aronin kimppuun mennen demonin perään. En pääse edes demonin luokse kun muut ovat jo saaneet sen toisen tapettua, ja ovat tulossa perässä. Samassa Aron lyökin demonia lujaa, ja se kaatuu kuolleena maahan. Peräännymme riittävälle etäisyydelle kaupungista, ja lähdemme kiertämään.
Kun olemme kiertäneet vähän matkaa huomaa Aron jotain edessä, ja kertoo meille että yhdeksän miestä pusikossa. Tämän jälkeen Aron poistuu metsään. Mac huutaa hänelle perään jotain, ja samassa joku eräs noista metsässä olevista tyypeistä kysyy meiltä että keitä olemme. Mac kertoo keitä olemme, ja yllättäen yksi tyypeistä tunnistaakin hänet. Mac kutsuu Aronin takaisin, ja kertoo että yksi näistä metsässä olevista tyypeistä on se prinssi, jota he auttoivat silloin viime kerralla. Kuulemme että demonit ovat täälläkin kiusana, ja että kunigas on kuoli heti alussa ollessaan tarkastamassa isoa linnaketta juuri silloin kuin demonit hyökkäsivät. Prinssistä on nyt tullut kuningas, tosin maan tila ei ole mikään paras mahdollinen. Tämä kaupunki on ainoa, joka on enään heidän hallussaan, ja sekin on piirityksen alaisena, kuten voi huomata. Mac kyselee mistä nämä demonit ovat tulossa, ja Kuningas vahvistaa Macin epäilyt että se sotaruhtinas on kaiken takana. Lisäksi hän on kuulemma saanut apua joltain pahalta lahkolta, mutta kuningas ei tiedä siitä enempää. Mac toteaa että sen täytyy olla tämä lahko, joka oli täällä ennen kuin kunnon ihmiset saapuivat paikalle. Mac kertoo vielä vähän lisää tästä lahkosta, ja sen jälkeen hän kysyy voisiko kuningas lähettää jonkin viemään sanaa, ja sopimaan yhteistyöstä meidän ritarien kanssa nyt kun asia kerta on niin että he eivät ole tuon demoniarmejan takana. Kuningas toteaa, ettei hänellä valitettavasti ole varaa irroitaa ainuttakaan miestä tässä tilanteessa, ja että meidän täytyy itse viedä sinne sana. Toteamme että lähdemme nyt tuhoamaan sitä lahkoa, joten emme voi viedä sanaa kovinkaan nopeasti. Kuningas toteaa, että ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole taistelemmehan kuitenkin molemmat pelkästään noita demoneita vastaan, joten tuollaiset pikkuasiat ehtii sopia sitten myöhemminkin.
Eroamme kuninkaasta, ja kun Mac on nyt saanut kuulla riittävästi toteaa hän että nyt pitää lähetä hakemaan apujoukkoja, eli niitä kääpiöitä, joita pyydettiin tulemaan sinne metsään. Heidän pitäisi suurinpiirtein näihin aikoihin olla siellä. Käännymme takaisin, ja lähdemme kohti hämähäkkimetsää. Kuljettuamme jonkin aikaa alamme kuulla takaa meteliä, ja kun piiloudumme toteaa Mac että sieltä tulee demonkoiria, jotka sylkevät tulta. Juomme kaikki kuumuudelta suojaavan potionin, ja kun Mac vielä hieman miettii kaivaa hän esiin hyttyskarkoitetta, ja sanoo että tämä kyllä tehoaa noihin koiriinkin. Kaadamme sitä jalanjäjillemme, ja jatkamme matkaa. Kuulemme takaa jotain ääntä, mutta sitten se alkaa vaimenemaan. Samassa Aron saapuu mukaamme, ja kertoo että kun koirat olivat tulleet sen hyttyskarkoitteen kohdalle, oli kaksi kuollut suoraan, ja muut olivat saaneet hirmuisen kohtauksen. Koirat olivat välittömästi tehneet yksissä tuumin jyrkänkäännöksen vasemmalle, ja jatkaneet sinne kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Matkaamme koko päivän. Illalla Mac toteaa että nyt on varmaan sopiva aika ottaa apua, ja heittää pari taikaa kutsuen paikalle oudon kuuman möhkäleen. Möhkäle seuraa Macia koko ajan, mikäli Mac ei käske sitä.
Mac toteaa että kääpiöiden pitäisi olla siellä metsässä tänään, joten hän päättää siirtyä sinne taikakeinoin. Hän keskittyy kauan, ja sitten hän häviää. Jatkamme matkaa kohti metsää.
Näemme päivällä haukan, muuten päivä on pelkkää kevelemistä.
Kävelemme kaikessa rauhassa syvässä lumessa kun edestämme yllättäen nousee suunnaton jättiläinen. Se heittää meihin heti alussa kylmyyttä. Minä menen ihan sekaisin siitä, enkä pysty lähtemään pakoon niin kuin muut tekevät. Kun tokenen huomaan että Krakit on jäänyt vierelleni taistelemaan, ja ottaa juuri vastaan jättiläisen kovaa uusia taikoja. Minäkin otan aseeni esille ja alamme kahdestaan hakata jättiläistä. Toteamme että se on niin paljon isompi, että yksi sen askel riittää ottamaan meidät kiinni vaikka juoksisimme kuinka. Saamme siihen osuttua muutaman kerran, mutta sitten se keksii kieron keinon, ja alkaa jäädyttämään Krakitin haarniskaa. Samassa siihen osuu kolme varsijousen nuolta. Muut olivat pysähtyneet vähän matkan päähän, ja ladanneet aseensa, ja tulittavat nyt sitä. Minä jatkan sen hakkaamista, ja Krakitkin yrittää epätoivoisesti hakata, vaikka panssari alkaa käydä jo aika viileäksi. Jossain vaiheessa kun olemme hakanneet sitä jo useamman kerran toteaa se ettei tästä tule mitään, ja hyppää pakoon. Samassa emme enään näe sitä ollenkaan. Alan heti riisumaan Krakitin panssaria, ja olen melkein saanut sen pois kun muut saapuvat paikalle. Toteamme että Krakit on aika heikossa kunnossa, ja Aron yrittää pelastaa hänet. Aron saakin Krakitin stabiloitua, niin ettei enään vakavaa hengenvaaraa näytä olevan, mutta ei hän vieläkään aivan terveeltä näytä. Jatkamme matkaa, koska haluamme nyt päästä nopeasti Macin luokse, sillä hänellä on kaikki yrtit. Otan Krakitin aseen oman hajonneeni tilalle, koska hän ei selvästikään tarvitse sitä pitkään aikaan.
Puolenpäivän aikoihin tapaamme Macin ja muut kääpiöt (29 kpl (Nzjy'qunol, Iyy'nyqo, Ymumnz'gy, Y'qet'nggx, Pis'owixy, Alybeju, Oy'ynnzjyp, Udi'jngteb, Uvi'rxpyt, Ofo'bngba, Ebu'qekyk, Puj'udyp, Re'gydo'vi, Bxqe'juye, Ate'fnzka, Yzo'nngxiy, Bosi'huca, Xm'ijuz'eb, Ihnz'cyzaf, Yyu'vavi, Nzyykot'e, An'ngzuci, Al'utige, Ngx'ozohy, Yvayi'viz, Xkng'fekub, Acy'winy, Irer'yton ja Cy'mubxz)). He kertovat nähneensä tervagolemin, mutta Macin kuuma pallo oli tuhonnut sen. Mac tutkii Krakitin, ja toteaa, että hänellä on yksi yrtti, joka voisi auttaa. Aron antaa Krakitille tämän yrtin, ja hän Krakit näyttääkin heti hieman paremmalta. Mac koittaa lämmittää Krakitin kylmää panssaria, ja käskee pallon mennä sinne. Haarniskan nahka osat palavat heti, ja se hajoaa kappaleiksi. Mac toteaa että tuostahan minä saan saunan, ja pystyttää teltan haarniskaan päälle, ja pistää pallon lämmittämään haarniskaa lisää. Haarniska ei tätä kestä vaan sulaa, mutta Mac saa kunnon löylyt.
Ohitamme kaupungin.
Yöllä leiriimme hyökkää kolme käärmettä, jotka onnistuvat viemään Uvi'rxpytin ja Yzo'nngxiy:n. Ofo'bngbaakin ne yrittivät viedä, mutta hän onnistui turjumaan niiden hyökkäyksen.
Yöllä liskot vievät taas kaksi (Nzjy'qunolin ja Xkng'fekubin). Aron yrittää vetää liskon kanssa köydenvetoa kääpiöllä, mutta häviää. Päätämme pistää pystyyn nelivartoinnin, koska parivartiosta ei tunnu olevan apua.
Päivällä kävellessämmä huomaamme edessämme yllättäen jotain tuttua. Näemme ison kahdeksalla jalalla kävelevän hämähäkin. Hämähäkki heittää heti alussa tehokkaan taian, joka muodostaa ympärillemme tulikuution. Alamme heti juosta turvaan. Macin alkavat räjähdellä, ja sieltä lentää kaikki pelletit yhdessä sadeviitan kanssa kohti hämähäkkiä. Hämähäkki koitta torjua niitä, mutta se ei onnistu kovinkaan hyvin, vaan se osuu todella pahan näköisesti. Minun ryhmäni selviää helposti ulos, alamme heti parantamaan tulipalossa syntyneitä haavoja, ja kun tätä teemme huomaamme että hämähäkki saa kyllikseen jo tuosta sadeviitasta, ja lähtee pois. Aronilla on tulenkestävä viitta, ja hän käy hakemassa Nodavidin ja Smitin pois. Molemmat heistä vuotavat pahasti. Nodavidin Aron ehtii parantaa, mutta Smit kuolee ennen kuin Aron edes ehtii alottamaan parantamista. Mac ottaa Smitin ruumiin ohjaukseensa, ja käy sillä pelastamassa vielä pari kääpiötä. Lopputulos oli että menetimme 5 kääpiötä (Puj'udyp, Re'gydo'vi, Bxqu'juye, Yyu'vavi ja An'ngzuci), ja Smitin.
Taistelun jälkeen Mac parantaa tajuttomina olevat, ja päätämme jatkaa samantien matkaa. Ehdimme ennen iltaa maan rajoille, ja etenemme kohti vuoristoa.
Kuljemme jylhässä vuoristossa, ja etsimme sitä pahan lahkon linnaketta. Päivällä tapaamme nuorenpojan, jolta Mac kyselee linnakeesta, ja saa kuulla että tuolla vähän matkan päässä on ne kunnostetut rauniot. Samassa poika pelästyy Argiezia, ja lähtee pakoon. Jatkamme annettuun suuntaan, ja vähän ajan päästä saammekin sen näkyviin. Katsomme sitä kauempaa, mutta koska minulla on niin heikko näkö, haluaisin nähdä vähän lähempää, ja samassa huomaan että katselupisteeni on siirtynyt vähän lähemmäksi, mutta en siltikään näe vielä kunnolla. Samassa näköni palaa normaaliksi. Päättelen että sen täytyy johtua näistä silmälaseista, mutta en kuitenkaan kerro tästä muille, koska Mac haluisi kuitenkin silloin nämä lasit takaisin.
+ + Hahmot levelin mukaan + + Level Day Age + Name (Profession) Pelaaja Start End Start End (days) + + Aron + Assasin Ville 8 8 16.6 - - + + Mac The Cruel (Missilist 1, Medic) + Wizard Nevalainen 7 7 15.7 - - + + Kurg'nzwin (Joukkueen johtaja) + Dwarf Fighter Kivinen 4 4 29.2 - - + + Krakit + Fighter Ahponen 4 4 7.3 - - + + Argiez Votmaidre (Ryhmän johtaja) + Fighter Alakoski 3 3 7.3 - - + + Wirz'nbru'znr + Assasin Riikonen 3 3 7.3 - - + + Smit Smithson The Blacksmith + Blacksmith Alakoski 3 Dead/3 22.2 23.3 31 + + Taffi Di Lak + Burgler Ahponen 3 3 22.2 - - + + Hanipal The Cannibal + Warrior Alakoski 3 3 15.2 - - + + Nodavid + Thief Maaninen 2 2 22.2 - - + + Ofo'bngba + Fighter NPC New/2 3 18.3 - - + + Al'utige, Iyy'nyqo, Ymumnz'gy, Y'qet'nggx, Pis'owixy, Alybeju, Oy'ynnzjyp, + Udi'jngteb, Nzyykot'e, Ebu'qekyk, Ate'fnzka, Bosi'huca, Xm'ijuz'eb, + Ihnz'cyzaf, Ngx'ozohy, Yvayi'viz, Acy'winy, Irer'yton, Cy'mubxz + Fighter NPC New/2 2 18.3 - - + + Yzo'nngxiy, Uvi'rxpyt + Fighter NPC New/2 Dead/2 18.3 21.3 3 + + Nzjy'qunol, Xkng'fekub + Fighter NPC New/2 Dead/2 18.3 22.3 4 + + An'ngzuci, Puj'udyp, Re'gydo'vi, Bxqe'juye, Yyu'vavi + Fighter NPC New/2 Dead/2 18.3 23.3 5
Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin