TSM Osa 5, Luku 015 (tsmpart5/tsmpart5.015)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


Pelaajat (sattumanvaraisessa järjestyksessä) :

Ohita hahmokuvaukset

Vubi Ie Nifiji The Mighty Cleric 'Minä' (Kivinen)

Pappi joka väittää osaavansa muutakin kuin vain parantaa. Clericistä liikkuu paljon huhuja, että hän olisi demonien riivaama. Joidenkin mielestä koko ajan, joidenkin mielestä oli vain joskus nuorempana. Valittelee itse ettei osaa taistella ja taistelussa tuntuukin keskittyvän enemmän vihollisten synninpäästöihin ja nukutteluun (aiemmin myös rauhoitteluun (yleensä vihollisten, toisaalta joskus näyttää siltä että omatkin kaipaisivat rahoittelua)). Nukkuu aamuisin pitkään.

M. H. Krousk (Aarni)

Tehokkaan tuntuinen ei niin kömpelö etulinjan taistelija, joka konttaa samaa vauhtia kuin muut juoksee. Kun hän lähtee juoksemaan jää salamakin taakse. Suhteellisen siistit ruokatavat ogreksi, eli ei ole vielä syönyt ketään meistä (sen sijaan muut kyllä poistuvat siinä vaiheessa kun hän alkaa syömään).

Lord Malcom X (Riikonen)

Yllättävän normaalin näköinen taikuri, jota seuraailee ei niin normaalin näköinen seurakunta. Tuntuu olevan samanlainen taikuri kuin muutkin, eli ei kulu kuin muutama minuutti niin ehtii jo loukata itsensä, niin että häntä saa olla paikkaamassa. Hoitaa ryhmän lentokuljetukset.

Master Garfield Bercleah (Alakoski)

Kirjanoppinut taikuri, joka väittää osaavansa myös toimia parantajana. Parantamisesta ei nyt oikein tiedä, mutta kaikkeen muuhun häneltä kyllä löytyy taika, oli kyse sitten tavaroiden lastaamisesta, vankkurien tekemisestä, kiven kaivuusta / luomisesta etc.

Arngrim Space F Rinay (Alakoski)

Muuten hyvä eturintamataistelua, paitsi ettei suostu tappelemaan ihmisiä, örkkejä, gargoylejä etc vastaan, mutta onneksi suostuu sentään tappamaan kaikkia ei inhimillisiä olioita (kuten haltijoita, eläimiä, hirviöitä).

Treon De Acbys (Ahponen)

Sotilas, joka kiven kovaa väittää ettei ole taistelija. Murtovaras, joka kiven kovaan väittää ettei ole murtovaras, vaikka lukot saakin auki ja ansat purettua. Tuntuu olevan aika itsepäinen kun saa jotain päähänsä.


Vubin tarina

vuonna 4

15. luku

Jatkamme eteenpäin. Tulemme huoneeseen, jossa on neljä selliä. Ensimmäisessä sellissä on metsähaltijanainen, joka kommentoi meille, että emme näytä täkäläisiltä. Toisessa sellissä on puoli-örkki, joka puolestaan kommentoi että hän on nähnyt Krouskin jossain. Minä katsahdan häneen päin ja tunnistan hänet yhdeksi pomon vartiokaartista, jota olen pari kolme kertaa parannellut. Mieskin tunnistaa minut ja tervehtii. Krouks ihmettelee miksi mies ei ole lähtenyt pois sellistä. Kolmannessa sellissä oleva ihmisnainen väittää, että nämä lukot on hieman hankalia. Huoneessa on myös joku kaappi, jossa kuulemma on vankien tavarat.

Garfield yrittää avata lukkoa taiallaan, mutta ei onnistu. Krousk yrittää vääntää kaltereita, mutta sekään ei oikein onnistu, edes hänen voimillaan. Garfield sanoo sen jälkeen, että annas kun minä näytän ja vääntelee sen jälkeen kaltereista oman sivuprofiilinsa.

Taaimmassa sellissä ollut nainen esittäytyy Q.Issaltksi. Hän kertoo että nämä täkäläiset eivät kuulemma olleet oikein tykänneet kun olivat löytäneet hänet täältä sisälle eksyneenä. Kromwell sun of Asear (se puoli-örkki) kaivaa tavaravuoresta täyspeittävän panssarin ja sotakirveen (vara-aseineen) ja Q ottaa loput aseista (aika moinen romukasa), tai no Gerhard Gathan (se pitkä todella metsähaltija) ottaa yhden kaksikätisen sotavasaran ja kysyy sitten vielä Q:lta olisiko hänellä lainata yhtä keihästä.

Juttelemme hetken ja kuulemme että Gerhard oli kaapattu tänne veistämään täkäläisen pomon kuvaa. Huoneesta lähtee ovi eteenpäin, joka on tehty tummasta taikaa imevästä materiaalista. Menen katsomaan oven lähelle ja huomaan että taikaenergiani tuntuu imeytevän oveen. Tulen nopeasti kauemmaksi. Kromwell käskee Q:ta avaamaan ovea, mutta Q ei onnistu. Garfield päättää yrittää. Hän ensin yrittää tehdä avainta, mutta ei onnistu. Hän päättää kokeilla reiän tekemisestä kiveen. Ensimmäinen yritys ei onnistu, joten hän vaihtaa paikaa ja yrittää uudestaan. Kun homma ei taaskaan onnistu yrittää hän vielä kerran uudestaan, mutta tällä kertaa taika epäonnistuu hieman pahemmin ja hänen aivonsa hieman vaurioituu. Hän meneettää taikomiskykynsä ja muutenkin menee heikkoon kuntoon. Totean että parin tunnin leikkauksella voisin saada häntä hieman parempaan kuntoon, mutta paranemisaika olisi noin viikko. Jatkamme eteenpäin ja unohdamme tuon huoneen.

Vastapäätä olevan oven takaa näkyy yksi olio. Krousk syöksyy sisään ja lähtee juoksemaan vartiomiehen kimppuun, mutta pysähtyy kesken juoksunsa sotkeutuessaan seinistä sinkoutuvan verkon käärityessä hänen ympärilleen. Minä hävitän vartiomiehen sielun. Hetken päästä huoneen toisessa laidassa olevan oven takaa syöksyy kolme vartiomiestä huoneeseen ja lähtee tulemaan meitä kohti. Häivytän yhden sielun lisään, jolloin he juoksevat huoneesta pakoon. Garfield kutsuu paikalle ison tulielementin, tarkoituksenaan lähettää se tappamaan vihollisia, mutta se hyökkääkin maahan heittäytyvän Garfieldin kimppuun. Yritän rauhoittaa elementtiä, mutta en onnistu. Kromwell käy elementin kimppuun samalla kun Garfield menee tajuttomaksi. Kromwell pudottaa jossain vaiheessa aseensa, jolloin myös Q menee apuun. Minä kaivan parantavia yrttejä esiin ja kun huomaan että Q ja Kromwell eivät saa otusta matalaksi menen ja lyön otusta kaksi kertaa tuhoten sen.

Ihmettelen, että mihinköhän noista Garfieldin osista olisi suu mihin tämän yrtin voisi laittaa. Sammuttelemme paloja ja huomaan että ne pari vartiomiestä tulee taas näkyviin ja yrittää ampua meitä varsijousilla. Pudotan toisen ja toinen ampuu minua varsijousella, mutta hän hutasee. Mies painuu taas suojaan. Minä sammuttelen Garfieldin jäännöksiä ja kerään hänen taikaromunsa mukaan, samalla kun totean etten pysty tekemään Garfieldille mitään. Kromwell potkaisee Q:ta ja käskee tätä tutkimaan tuota ansaa. Q tutkii ansaa hetken ja tekee sile jotain. Sen jälkeen Q käy ulkoa hakemassa Gerhardin sisälle ja heittää hänet ansa-alueelle ja kun ansa ei laukea toteaa hän olleensa oikeassa.

Kromwell lähtee kävelemään ovea kohti, Q seuraa ja lyö yllättäen Kromwellia päähän tuhoten hänen silmänsä. Q toteaa että "tuo oli varoitus siitä ettei kannata potkia minua". Kiroan Q:lle, että kiitti vaan taas tuli korjattavaa. Kerään loputkin Garfieldin tavarat samalla kun Q vahtii ovella, ettei vartiomies pääse taas ampumaan. Kromwell seisoo paikallaan keskellä huonetta yrittäen toipua Q:n iskusta. Gerhard puolestaan menee Krouskin luokse ja aloittaa tämän vapauttamisen. Katson että tuohon Krouskin leikkelyyn menee vielä monta minuuttia, joten menen mielummin Q luokse ja painumme vartiomiehen kimppuun oven toiselle puolelle.

Vaihamme pari kerta iskuja, ennen kuin saan hyvän iskun miestä asekäteen saaden sen käyttökelvottomaksi. Mies yrittää toipua iskusta, kaatuen maahan ja lyöden päänsä niin että menee tajuttomaksi. Q harjoittelee salamurhaajan taitojaan iskemällä miehen kuoliaaksi (no ei nyt ihan ekalla, mutta tokalla iskulla). Katsomme ympärillemme ja toteamme olevamme vartihuoneessa, josta lähtee yksi ovi etenepäin. Oven takaa aukeaa vankila, jossa on kolme tyhjää kalterein erotettua selliä. Palaamme takaisin ansakäytävään mistä juuri verkoista vapautettu Krousk löytää salaoven, joten jatkamme sinne. Tulemme "neuvotteluhuoneeseen" (joku kyllä voisi väittää sitä myös kuulusteluhuoneeksi) ja sen takana olevaan kidutuskammioon. Krousk etsii vielä käytävistä salaovia, mutta kun niitä ei löydy päätämme palata takaisin X:n luokse lepäämään.

Matkalla törmäämme kymmenen miehen partioon, joka on tulossa keskushuoneesta päin. Krousk syöksyy partion kimppuun, samalla kun me muut jatkamme eteenpäin. Ennen kuin vartiomiehet saavat muodostelman (tai avosekahärdellin) aikaseksi ehtii Krousk pudottaa kolme heistä. Krousk tappaa vielä pari ennen kuin loppu porukka lähtee pakoon. Krousk tulee meidän muiden luokse vain hieman jäljessä. Jäämme lepäämään ja tutkimaan Garfieldin jäämistöä.

Heräämme ja minä parannan Kromwellin silmät ja X:n vammat. Lähdemme heti parannusten (ja minun aamurukoukseni) jälkeen liikkeelle. Tulemme isoon huoneeseen johtavalle ovelle. Avaamme ovea samalla kun Kromwell keskittyy. Kun ovi aukeaa syöksyy Kromwell sisään ja tappaa ensimmäisen vartiomiehen yhdellä iskulla ja jää siihen viereen naureskelemaan (vaikka ei näekään kunnolla, koska silmät on vielä aika heikossa kunnossa). Krousk hoitaa toisen puolen vartiomiehet pois ja jatkaa sitten kahden muun vartiomiehen kimppuun. Kromwell naureskelee jonkin aikaa ja käy sitten parin häntä kohti tulevan vartiomiehen kimppuun. Kaksi viimeistä tulee meitä kohti, mutta toinen menettää sielunsa noin kymmenen metrin päässä ja viimeinen joutuu minun ja Q:n rusikoimaksi ennen kuin X nukuttaa hänet. Tapamme loputkin vartiomiehet ja jatkamme suoraan huoneen poikki toiseen siipeen.

Tulemme huoneeseen, jossa on isoja laen-levyjä, jotka loistavat valaisten koko huoneen. Kun levyjä koskettaa alkavat ne puhua omalaatuisella kielellä. Emme ymmärrä puheesta mitään. Krousk käy juomassa kaikista altaista ja palaa sitten takaisin yrittämään, joskos se olisi auttanyt ymmärrykseen, mutta ilman menestystä. Jatkamme eteenpäin. Tulemme huoneeseen jossa on keskellä kymmenen metrin kokoinen jalusta, jonka päällä on noin metrinen pysti. Kyseinen hökötys ei ole maaginen, minkä minä ja X ihmetellen toteamme. Pystin päällä on miekan kokoinen kolo, johon ainakaan Krouskin miekka ei sovi. Arvelemme että jos tuohon laittaisi oikean miekan niin sitten tapahtuisi varmaan jotain, tai sitten tuo vain sattuuu olemaan jonkin hyvän miekan säilytyspaikka.

Seuraavaksi tulemme huoneeseen jossa on iso kultainen lohikäärmepatsas, jonka edessä on joku jalusta. Lohikäärme näyttää olevan joko ottamassa tai muuten vaan kumartumassa jalustan päälle. Menemme lähemmäksi tutkimaan jääden kuitenkin noin kolmenkymmenen metrin päähän. Krousk menee aivan patsaan viereen katsomaan ja sinne päästyään yrittää ottaa jotain jalustalta. Samassa kun hän koskettaa jalustalla olevaa esinettä räjähtää koko huoneeseen koko tilan täyttävä tulipallo. X ja Q menevät hieman heikkoon kuntoon. Minä yritän päästä pois huoneesta, mutta en ehdi edes liikahtaakaan, ennen kuin Krousk kokeilee uudestaan ja toinen tulipallo räjähtää. Krouskin huomaa tässä vaiheessa, että jotain ei nyt ole oikein kunnossa ja lopettaa (tulella) leikkimisen.

Ehdin ulos huoneesta ennen kuin mitään muuta tapahtuu. Odotan hetken ja kun seuraavaa räjähdystä ei kuulu, niin kurkkistan sisälle. Sisällä näen kuinka Krousk juuri lopettaa Q:n palavien vaatteiden sammuttamisen. Krousk kääntyy minua kohti, missä vaiheessa päätän oman ja muiden turvallisuuden takia nukuttaa hänet. Menen tutkimaan muita. Parannnan Q:n palovammat ja talutan kaikki naapurihuoneeseen. Seuraavaksi käyn Kromwellin vammojen kimppuun ja autan häntä panssarin riisumisessa, jotta saamme hänen selässään olevan pienehkön haavan sidottua. Seuraavana on vuorossa X, jolla on rinnas ison palovamma ja sen lisäksi hänen molemmat kätensä on käyttökelvottomia. Parannan hänen toisen kätensä, mutta menen samalla tajuttomaksi.

Palaan neljän tunnin kuluttua tajuihini, mutta haluan jatkaa nukkumista vielä toiset neljä tuntia, jonka jälkeen lähdemme taas jatkamaan tutkimuksia. Tulemme siihen huoneeseen, jossa on laen-levyjä ja jatkamme eteenpäin huoneen poikki. Puolessa välissä huonetta Krousk huomaa ansan, jossa koko huoneen levyinen kuusi metriä levyinen pala putoaa pois. Kierrämme lohikäärmehuoneen läpi seuraavalle ovelle, joka ilmeisesti vie samaan huoneeseen. Marmorista tehty ovessa on symbooli. Minä, Q ja Gerhard olemme jääneet lohikäärmehuoneen ulkopuollelle. X ei uskalla tehdä mitään ilman minun ohjeita, joten hän tulee kysymään minulta apua. Totean että sinunhan noita kirjoituksi ja symbooleja pitäisi tuntea. X tutkii symboolia ja saa selville että tuo tarkoittaa lohikäärmettä, mutta tuosta toista hän ei tunne. Palaamme laen-levy huoneeseen ja ylitämme ansan X:n levyllä lentäen. Tulemme samanlaiselle ovelle kuin lohikäärmehuoneessa. Mietimme hetken aikaa ja toteamme että Krousk voi jäädä tähän avaaman oven, ja me muut menemme vähän kauemaksi sillä välin. Krouks avaa oven ja katsoo sisälle. Ovi menee hetken päästä kiinni. Krousk painaa nappia uudestaan ja menee sisälle. Me muut palaamme oven luokse ja avaamme sen. Krousk seisoo sisäpuolella ja takanurkassa on kuusi metriä korkea naisen patsas, joka pitää käsissään kultaista kulhoa. Ovi menee taas kiinni, joten avaamme sen uudestaan ja käskemme Krouskia painamaan sisäpuolella olevaa nappia ja pitämään se pohjassa, niin että ehdimme X:n levyllä läpi.

Tutkimme patsasta ja saamme selville että siitä ilmeisesti käytetään jossain rituaalissa. Kulhon yläpuolella on reikä, joka jatkuu ilmeisesti ulkoilmaan asti, koska kuulen sieltä tuulen huminaa. Arvelen että tuohon kulhoon pitäisi varmaan laittaa vettä. Krousk kokeilee ja kun hän on kaatanut vettä kulhoon syttyy patsaan silmiin valo, joka valaisee kulhoa ja näemme kuinka vesi kulhossa höyrystyy. Kokeilemme vielä uudestaan ja sama tapahtuu uudestaan heti kun X koskee veteen. Krousk heittää kulhoon kultakolikon ja taas silmät syttyy. Krousk ottaa kolikkonsa pois ja jatkamme eteenpäin. Tulemme huoneeseen, jossa on pieni pylväs, jossa on käden korkeudella kolo. X tutkii pylvästä ja huomaa että jos tuohon koloon laittaa käden niin tapahtuu varmaan jotakin. Krousk laittaa käden koloon ja kuulemme sihinää aivan kuin ovi aukeasi. Menemme seuraavaan huoneeseen, jossa on pari avointa ovea ja yksi suljettu ovi. Avoimesta ovesta pääsemme isoon huoneeseen.

Huoneen toisessa päässä on paasi, joka näyttää arkulta. Menemme lähemmäksi ja huomaamme että kyseessä todellakin on arkku, jossa makaa iso marmorista tehty ruumis, joka on peitetty jalokivillä. Toteamme että tuo ei ole maaginen, mutta siinä on kuitenkin ansa, joka laukea kun jalokiviin kosketaan, joten jätämme ne rauhaan. Palaamme takaisin toiseen huoneeseen ja siirrymme seuraavalle ovelle. Huomaan että sisällä on yksi aika korkean tason taikuri, joten valmistaudumme hyökkäämmään sisään.

Avaamme oven ja minä yritän heti alkuun nukuttaa taikurin, sen jälkeen kun taikuri on ensin todennut (kuten kaikki pahikset ennen lopputaistelua) että "Siinähän te olettekin, olenkin jo odottanut teitä. Olette aiheuttaneet täällä hieman ongelmia". Vasta tämän jälkeen voin yrittää nukuttaa taikurin, mutta hänen suojakenttänsä torjuu taikani. Krousk lyö miestä pari kertaa ja Kromwell takoo miehen näkymätöntä panssaria kerran. Krouskin kolmannessa lyönnissä hänen aseensa häviää ja käteen tulee paha haava, kun taikuri torjuu nyrkiniskun lasermiekallaan. Krousk menee hieman heikkoon kuntoon omasta iskustaan, mutta hän ja Kromwell jatkavat taikurin hakkaamista. Yritän lähettää miehen sielun pois, mutta en onnistu, jonka jälkeen yritän viimeisillä voimillani nukuttaa taikurin ja yllätyksekseni onnistunkin siinä ja mies putoaa maahan. Krousk ja Kromwell hakkaavat nukkuvaa taikuria ja Krousk onnistuu lyömään miehen pään sisään juuri samanaikaisesti kuin hän tulee tajuihinsa ja toteaa meille: "Jätän teidät nyt, vahinko että en saa pidempää olla kannsanne ja harjoittaa teitä. Täytyy nyt lähteä ja siirtyä seuraavaan ruumiiseni, oletan että palautette tavarani oikealle omistajalleen." Sen jälkeen mies kuolee. Hänen miekkansa on pudonnut lattialle ja se uppoaa kovaa vauhtia maan sisään. Alamme tutkia miehen tavaroita. Ongelmana tuntuu olevan se että emme saa miehen tavaroista otetta koska hänen suojakenttänsä suojaa vieläkin häntä.

Tutkimme huonetta tarkemmin. Löydämme useita laatikoita, joissa on jotain outoja symbooleja. X tutkii laatikoita ja toteaa että ne symbolit on varmaan jotain kieltä. Krousk, joka kävi jossain välissä juomassa niistä altaista siellä keskushuoneessa. Hän lueskelee meille tekstejä "Play", "Rec", "FF", "Rew", "Eject", "Power" etc. Tutkimme laitteita ja panamme jossain vaiheessa (kokeiltuamme aika monia muitakin nappeja) "Power" nappia jolloin laitteisiin syttyy valoja. Kokeilemme sen jälkeen taas uudestaan "Eject" nappeja. Nyt ulos tulee kelkka, jossa on hopeanhohtoinen levy, jossa Krouskin mukaan lukee "The Best Of Abba". Painan isointa nappia mikä laitteesta löytyy, jolloin kelkka menee taas sisään ja hetken päästä alkaa kuulua infernaalista meteliä. Yritän painella kaikkia nappeja saadakseni metelin lakkaamaan ja viimein osun "Eject" näppäimeen ja saan metelin loppumaan.

Katselemme muitakin laatikoita, mutta emme uskalla näpelöidä nappeja kovinkaan paljoa, ettei se infernaalinen meteli ala uudestaan. Tutkittuamme laatikoita jonkin aikaa siirrymme taas taikurin tavaroiden tutkimiseen. Krousk tunkee kätensä voimakentän läpi ja repii ensimmäisen esineen irti mikä käteen tarttuu, joka sattuu olevan nappi. Toisella kerralla hän saa vyöltä irti jonkin pienen laatikon. Tämän jälkeen taikurin voimakenttä sammuu ja saamme otettua hänen tavaransa. Ihmettelemme vielä hänen kylkeensä kytkettyä laitetta, jossa X:n mukaan on pikkulääkäri. Se ilmeisesti paransi häntä tarvittaessa. Jatkamme eteenpäin ja käymme katsomassa siinä viimeissä huoneessa, jossa emme vielä ole käyneet. Huone on täynnä patsaita, ja Gerhard esittelee heti omaa mestariteostaan. Patsas esittää sitä miestä, johon törmäsimme silloin heti alussa kun tulimme tänne. Matkalla nukkumaan päätämme käydä vankilassa katsomassa onko Yuba tuotu sinne. Tapamme kolme vartiomiestä ja löydämme vankilasta kaksi vankia, joista toinen parhaillaan hakkaa katereita poikki miekallaan, kun astumme sisään. Tunnistamme heidät Arngrimiksi ja Treoniksi.

+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+					   Level	    Day		Age
+ Name	(Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End	(days)
+
+ M. H. Krousk.
+ Barbarian/Ogre	Ville		32	32	832	-	-
+
+ Arngrim Space F Rinay
+ Arms master/Human	Alakoski	25	25	981	-	-
+
+ Lord Malcom X
+ Mage/Human		Riikonen	21	21	854	-	-
+
+ Vubi Ie Nifiji The Mighty Cleric
+ Cleric/Human		Kivinen		21	21	812	-	-
+
+ Master Garfield Bercleah
+ Magus/Human		Alakoski	20	20	931	980	49
+
+ Treon De Acbys
+ Burgler/Half-Orc	Ahponen		19	19	981	-	-
+
+ Q.Issault
+ Burgler/Human		NPC		14	14	980	-	-
+
+ Kromwell sun of Asear
+ Fighter/Half-Orc	NPC		??	??	980	-	-
+
+ Gerhard Gathan
+ Professiona/Wood Elf	NPC		??	??	980	-	-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>