Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin
Lihava aliupseeri joka sanoo ammatikseen jälkien seuraaja. Hän tekee kyllä ihan niin kuin itse haluaa antoi ylemmät mitä käskyjä tahansa. Yleensä esimiehet eivät edes huomaa sitä. Parhaiten hänet löytää sieltä mistä saa ruokaa. Tuntuu olevan myös kova kauppamies, myy, ostaa, vaihtaa, varastaa aseita, taikajuomapulloja, haarniskoja, kilpiä jne. Osaa myös ampua lingolla erinomaisesti, eikä taistelutaidoissakaan ole valittamista. Kuuluisa myös erittäin ripeästä ylenemistahdistaan.
Lupaava sotilaan alku, vaikka onkin väärän jumalan pappi. Osaa käyttää taikaesineitä ja parantaa pieniä vammoja. Suurin ongelma sotilasuralla tuntuu olevan asennevikaisuus, esimiesten kunnioituksen puute ja vääräuskoisuus. On niin pelottavan näköinen, että epäkuolleetkin juoksevat kiljuen pakoon jolleivat sitä ennen tuhoudu kauhusta.
Alunperin upseerioppilas, mutta siirretty sivuttaisella ylennyksellä kersantiksi, koska ei ollut vielä riittävän pätevä upseeriksi. Alennettu sieltä sitten sotamieheksi. Tuntuu omaavan aika sadistisen luonteenlaadun, josta on apua ainakin kuulusteluja tehtäessä. Osaa kirjoittaa ja lausua runoja erinomaisesti, varsinkin hänen ruuan ylistysrunonsa oli aivan erinomainen.
Kunnon taistelija joka osaa käyttää asettaan hyvin. Pärjää jopa minulle ja Fatille pudettujen vihollisten määrässä. Tuntuu olevan hyvissä väleissä Fatin kanssa ja Fatin suosituksesta ylennetään jo ensimmäisen viikon aikana korpraaliksi (jää kuitenkin Fatin ennätyksestä (yksi päivä))
Shalin suojelia, vaikka välillä ei voikaan olla varma kumpi suojelee kumpaa. Tuntuu olevan aika fanaattinen kurin ja vastaavien suhteen. Otettuaan Fatin silmätikukseen menetti arvostuksensa komentajan silmissä ja samalla meni myös upseerin arvo. Tosin viimeaikoina hänen arvostuksensa on noussut, kun hän on hieman paremmin oppinut hillitsemään itseään ja nykyään hän toimii upseerikokelaana.
Lihava tehokkaan tuntuinen sotilas. On erittäin hyvissä väleissä Fatin kanssa, ilmeisesti vanhoja tuttuja, koska tuntevat toistensa sukua. Ei uskalla näyttäytyä Priamille, koska pelkää joutuvansa laihdutuskuurille, kuten muutkin lihavat henkilöt täällä.
Yliaktiivinen, urheilullinen nuorallatanssia, joka haluaa selvästi lyödä vihollisiaan selkään. Hän tuntuu olevan aika ylpeä kaikesta mitä osaa ja kertoo niistä aina kaikille heti kun asiasta tulee puhetta. Yrittää myös johtaa ryhmän toimintaa, mutta Fat ja Maéglin hillitsevät yrityksiä tehokkaasti. Tuntuu olevan todella yliaktiivinen aiheuttaen ylemmilleen suuria ongelmia, koska hän suorittaa rangaistuksetkin likimain vapaaehtoisesti.
Tutkimme alttarihuoneen takana olevia huoneita. Toisesta huoneesta löytyy laatikko jossa on rahaa ja jotain kirjanpitokirjoja. Toisen puolen toimistosta löytyy paperien joukosta ainoastaan yksi kuitti, joka näyttää mielenkiintoiselta. Siinä viitatataan Madame X:ään, joten toteamme että menemme ensin temppeliin parantamaan Shalia ja Moorea ja sitten Madame X:n luokse.
Pistämme ovelle lapun, että "Temppeli suljettu pyhiinvaellusmatkan takia" ja menemme ulos. Timaeus jää vielä sisäpuolelle, telkeää oven, kiipeää katolle ja hyppää alas. Temppelissä huomaamme, että jopa itse piispa on saapunut kotiin hakemaan jotain unohtamaansa tavaraa, joten saamme varmaan itsemme täysin kuntoon. Uldor kertoo hänelle tilanteen ja pyytää piispaa parantamaan meitä. Piispa lupaa parannukset halvalla ja toteaa, että tuskin niistä demoneista siellä temppelissä tulee enempää ongelmia, kyllä kaupungin puolustusmekanismit riittää. Kun Moore on kunnossa ja Shali parannettu lähdemme kohti majataloa lepäämään ennen Madame X:n luokse menoa.
Matkalla Madame X:n talon kohdalla, näemme kuinka sieltä ryntää ulos nainen kiljuen, että "demonisia voimia liikkeellä". Yritämme kysellä naiselta asiasta, mutta emme saa kunnollista vastausta, joten valmistaudumme menemään sisään. Moore ja Maéglin laittavat suojataikojaan päälle, muut latailevat varsijousiaan jne. Painumme sisään järjestyksessä: Shal, Timaeus, Uldor, Maéglin, Qu ja Moore. Tulemme eteishalliin, josta jatkamme hallista lähtevistä kolmesta ovesta vasemmalle päin. Tulemme seuraavaksi eteistilaan, jossa on naulakoita ja josta lähtee eteenpäin vain yksi ovi. Menemme ovesta ja saavumme ilmeisesti keittiöön. Keittiössä meitä vastassa on naisen hahmoinen demoni, jolla on lepakon siivet sälässään. Qu ja Moore ampuvat demonia varsijousillaan. Qu osuu aika hyvin ja saa demonin hieman pökerryksiin, vaikka sitä ei kovin hyvin huomaakaan, koska demoni tuntuu hieman välkkyvän ja olevan suurimman osan aikaa poissa näkyvistä. Hetken taistelun jälkeen Qu pääsee vihollisen selkään ja iskee sitä selästä niin, että luunkappaleet lävistävät sydämen ja demoni kuolee välittömästi.
Keittiöstä lähtee eteenpäin pieni ovi, jonka takaa löytyy portaata alaspäin. Painumme kellariin mietittyämme hetken aikaa muodostelmaa. Tulemme alas kellariin, jossa ei ole mitään valaistusta, joten Maéglin ja Shal taikovat miekkansa loistamaan valoa. Tulemme isoon huoneeseen, jossa Maéglin huutaa, että tulkaa esiin te pimeyden palvelijat. Samassa ympäriltä alkaa kuulua laahaavaa ääntä. Qu ja Shalkin siirtyvät eturintamaan ja valmistaudumme ottamaan viholliset vastaan.
Meidän kimppuumme tulee tusinan verran siivettömiä isoja, miekkojen kanssa heiluvia demoneita, joiden takana on vielä pari tuollaista samanlaista siivellistä naista, johon törmäsimme yläkerrassa. Keräännymme piiriin selät vastakkain ja käymme taisteluun. Noin minuutin päästä putoaa ensin Qu ja sen jälkeen Timaeus kääntyy yllättäen Uldoria kohti ja aikoo lyödä tätä, jolloin Maéglin toteaa, että tuollasta kapinaa ei täällä sallita, iskien Timaeuksen kallon halki takaapäin ja samantien sitten pudottaen vielä oman vihollisensakin. Myös Uldor putoaa, jolloin koko oikea sivusta on poistunut ja Maéglin ja Moore vetäytyvät taaksepäin muodostaen pienemmän piirin.
Toisen minuutin aikana putoaa vielä Maéglin aivan minuutin lopulla, mutta sitten Moorella ja Shalilla on enää pari siivetöntä demoia ja molemmat siivelliset vastassaan. Toinen siivellisistä on tosin ilman asekättä ja se lähtee pakoon samalla kun Moore pudottaa molemmat vahingoittuneet siivettömät ja Shal putoaa siivellisen demonin lyönnistä. Tämän jälkeen Moore jatkaa kaksintaistelua siivellistä demonia vastaan, mutta putoaa ennen kuin saa demonin tapettua.
Heräämme noin kymmenen minuutin kuluttua piispan luona, jossa hän on juuri parantanut meidät kuntoon. Ainoastaan Shal on hieman heikommassa kunnossa, mutta koska vika on vain kilpikädessä, niin sehän ei Shalia häiritse. Piispa kertoo, että he olivat lähettäneet taloon yhden partion heti meidän jälkeemme, joka oli palannut meidän kanssamme ja kun talo oli sitten alkanut loistaa mustuutta olivat he lähettäneet toisen partion, joka ei ole palannut. Nyt kun me olemme kunnossa hän luottaa meihin, että me käymme tutkimassa tilannetta, koska hänen omat voimansa alkaa olla lopussa. Käväisemme ensin kaupassa tutkituttamassa sieltä temppelistä löydetyt esineet ja lähdemme liikkeelle.
Painumme urheasti sisään ja tulemme taas eteisaulaan. Jatkamme suoraan samaan paikkaan mihin viimeksikin eli kellariin, josta löydämme sen partion tapettuna. Suurinta osaa oli tosin lyöty selkään eli he olivat ilmeisesti olleet juoksemassa pakoon. Tutkimme sen ison kellarisalin, jossa viimeksi taistelimme, mutta emme löydä mitään erikoista. Seuraavasta huoneesta löydämme sinistä hohtavan oven, joka leijuu ilmassa. Samassa ovesta ilmestyy esiin neljätoista siivetäntä demonia ja kaksi siivellistä. Toinen siivellinen hurmaa taas Timaeuksen, joka tosin ehtii jo iskeä yhtä demonia ennen kuin alkaa ihmetellä, että miksi nämä tässä ympärillä taistelevat hänen demoni-kavereitaan vastaan.
Maéglin huomaa, että Timaes kapinoi taas ja antaa Qulle merkin ampua Timaeusta varsijousellaan. Qu tottelee ja ampuu Timaeusta silmään niin, että tämä putoaa välittömästi. Sen jälkeen Qu pudottaa varsijousensa ja ottaa aseensa ja kilpensä ja huomaa, että Shal on pudottanut aseensa ja käy tarjoamassa Shalille ritarillisesti oman miekkansa ja vasta sen jälkeen Qu singahtaa toiseen reunaan Uldorin avuksi. Uldor ja Qu pudottavat yhden vihollisen, mutta sitten Qu huomaa, että sekä Moore, että Maéglin ovat kääntyneet vihollisten puolelle, joten Qu päättää lähteä varoittamaan muita, mutta Moore ja yksi demoni ehtivät iskeä häntä selkään niin, että hän putoaa.
Kun Shal huomaa, että hänellä on vastassaan kymmenen siivetöntä demonia, Moore, Maéglin ja kaksi siivellistä demonia päättää hän antautua, jonka demonit yllättäen hyväksyvät. Demonit käskevät Moorea ja Maéglinia valvomaan vankeja, ja viemään ne sitten portista läpi komentajan upseerin puheille. Moore ja Maéglin sitovat ensin meidän muiden haavat, jotta säilymme hengissä kuulusteluihin asti. Shal välttää kuulustelun menemällä tajuttomaksi. Sen jälkeen he vievät meidät portin läpi ja ilmoittautuvat siellä olevalle johtajalle. Johtaja kysyy heidän nimiään ja käskee heitä leiriytymään tuohon lähistölle alueelle Axzit. Uldor painuu heti nukkumaan sen jälkeen kun Moore on ensin sitonut hänet, Qun ja Shalin. Moore ja Maéglin painuvat myös lepäämään. Parin tunnin päästä Moore herää ja alkaa ihmetellä missä olemme ja mitä me täällä teemme. Hän herättää ensin Maéglin ja sitten Uldorin, joka kertoo heille mikä on tilanne. Toteamme, että tässä ympärillä on useita kymmeniätuhansia demoneja ja portista on mennyt läpi jo varmasti tuhatkunta demonia, joten jos emme tee asialle jotain niin meidän maamme on tuhoutunut. Päätämme yrittää hämäystä ja kävellä portista läpi tuhoten sen toiselta puolelta tuholoitsulla. Kävelemme portille päin, jolloin demonipomo huomaa meidät noin kymmenen metriä ennen porttia. Singahdamme juoksuun ja pääsemme läpi, jolloin Moore alkaa lukea tuholoitsua ja Uldor ja Maéglin jäävät puolustautumaan portista tulevia mahdollisia vihollisia vastaan.
Portista ehtii tulla neljä demonia ennen kuin Moore tuhoaa sen. Demonit iskevät Uldorin tajuttomaksi, ja Moore hyökkää demonien selustaan, mutta muutaman kymmenen sekunnin päästä demonit häviävät yhtä maassa tuskissaan kierivää lukuunottamatta. Ilmeisesti kaupungin puolustustaiat pääsivät vauhtiin, kun portti oli tuhottu. Tässä vaiheessa Moore ja Maéglin vihdoin ehtivät vilkaista ympärilleen ja huomaavat, että kellari on hieman muuttunut, koko talo yläpuolelta puuttuu ja sen paikalla on tämä monttu, jossa he seisovat. Samassa montun reunalle saapuu jotain vartioita, jotka kurkkivat alas ja ihmettelevät meitä. Vartiomiehet toteavat, että loukkaantuneet kannattaa viedä joukkosidontapaikalle temppelin luokse.
Kymmenen tuntia myöhemmin ainoastaan Shal on tullut tajuihinsa tajuttomista, hermostuu Maéglin ja hän käy kuninkaan linnassa kysymässä ottaako tämä vastaan. Hän kuulee, että kuningas ottaa meidät vastaan huomenna kello 12. Nukumme yön ja odotamme, että porukka paranee.
Aamulla Qu on jo tullut tajuihinsa, mutta Uldor on edelleen tajuttomana, mutta saamme puhuttua yhden apupapin parantamaan Uldoria niin paljon, että tämä tulee tajuihinsa. Sen jälkeen Uldor parantaa porukan vammoja niin paljon, että olemme melkein paraatikunnossa kuninkaan luokse mennessä.
Kuninkaan vastaanotolla meidät kaikki lyödään ritareiksi ja saamme taikaesineitä ja jalokiviä. Kuninkaan vastaanoton jälkeen käymme ritarikunnan esimiehen luona kuulemassa, että nyt ritareina voimme käyttää kuninkaan linnan palveluja (koulutus, kauppa, majoitus jne) ja me olemme tietysti velkaa kuninkaalle palvelumme. Kiertelemme kaupoissa ja toteamme, että kuninkaan kauppa on vielä kiinni häiriöiden takia. Jäämme pariksi viikoksi opiskelemaan ja sen jälkeen vielä yksi päivä päälle Uldorin pappisvihkimuksen takia.
Uldorin pappisvihkimys menee ihan hyvin ja hänestä tulee pappi. Käymme kääpiöiden lähetystössä hakemassa viisumianomuksen, nyt kun vihdoin saimme riittävästi jalokiviä. Viisumianomuksessa kysytään seuraavia tietoja: oletteko olleet tekemisissä haltioiden kanssa, ryhmän jäsenten nimet, matkan tarkoitus ja suosittelija. Täytämme lomakkeen parhaan kykymme mukaan ja palautamme sen. Saamme kahden jalokiven rangaistuksen sen takia, että olemme käyneet haltioiden kaupassa, vaikkakaan emme ole ostaneet sieltä mitään. Maksamme sakon ja saamme 253 kertaa sisään tai ulos matkan sallivan viisumin, joka on voimassa vuoden.
Lähdemme matkaan ja saavumme illalla kalastajakylään, kohdaten matkalla vain yhden kuninkaan partion. Kalastajakylässä kuulemme, että joku laiva oli yrittänyt tulla kylään, mutta se oli ryöstetty pari sataa metriä ennen rantaa.
Lähdemme jatkamaan matkaa solan läpi. Iltapäivällä Qu havaitsee kahden lähestyvän griffinin ääntä ja huutaa varoitusta. Griffinit käyvät Qun ja Mooren kimppuun. Qu tappaa toisen griffinin normaalilla tavalla iskemällä rintakehän sydämestä läpi. Toinen griffini onnistuu pudottamaan ensin Mooren ja vasta Shal ja Timaeus onnistuvat tappamaan sen. Uldor stabiloi Mooren ja tutkii sitten mitä vammoja tälle on tullut ja parantaa sitten kaiken mitä pystyy ja totea, että Moore tarvitsee vielä usean tunnin levon ennen kuin häntä voi liikuttaa. Leiriydymme yöksi.
Yöllä Qun viereen putoaa iso kivi, joka ohittaa Qun pään noin puolella metrillä. Toteamme, että täytyy varmaan ottaa kilpi suojaksi kiviä vastaan. Loppuyönä ei tapahdu mitään erikoista.
Moore alkaa olla siinä kunnossa että pystyy jo liikkumaan, joten lähdemme kohti kotilinnaa. Matkalla törmäämme yhteen Priamin linnan partioon, joka ei tunne meitä, mutta uskoo kun sanomme keitä olemme. Kun kävelemme omaan linnaamme ja käymme moikkaamassa Fattia, joka putoaa tuolilta huomatessaan, että me kaikki olemme aatelisia. Toteamme että jos otamme aateliset mukaan ja lähdemme moikkaamaan Priamia. Hoffakin tunkeutuu mukaan, koska on kuulemma aatelinen, joten Fat ainoana ei aatelisena jää pois. Matkalla Priamin linnaan törmäämme toiseen partioon.
Ilmoittaudumme Priamille, joka ensin ihmettelee mitä asiaa kuninkaalla on tänne, ennen kuin tuntee meidät. Sen jälkeen hän ensin epäilee, että olemme varastaneet puvut jne jostain, mutta kerromme tilanteen. Kyselemme muita uutisia ja kuulemme vain vahvistuksen siihen että pohjoisessa linnakkeessa harrastetaan ilmeisesti mustaa magiaa ja kuulemma laakson poikki on kulkenut iso karavaani, joka tuhosi sillalla olleen kolmenkymmenen miehen vartion, niin että vain yksi selvisi kertomaan siitä. Karavaani oli tullut jotain tuntematonta reittiä vuorten yli. Priamin luota jatkamme matkaa Estellan luokse.
Kerromme Estellalle että olemme saaneet viisumin kääpiöiden maahan ja sen jälkeen juttelemme pohjoisen linnan magiasta, jolloin Estella kertoo että hänen oppi-isänsä kävi ilmeisesti opettamassa siellä viikon verran viikko sitten. Kyselemme myös tarkemmin siitä mistä se aitorautapata pitäisi hankkia, ja kuulemme että kaupungin nimi on Zach-Zir ja henkilön nimi on Wilhelm Zapro.
Palaamme omaan linnaamme ja viemme Fatille ne paperit ja kirjanpidon perusteet kirjan. Aloitamme viiden viikon harjoitukset jotta osaisimme toimia hyvin yhdessä.
Saamme koulutuksen loppuun, yllättäen laaksossa on ollut rauhallista koko harjoitusjakson ajan.
Päätämme käväistä kääpiöiden luona hakemassa sen padan. Lähdemme liikkeelle. Ohitamme tullipisteen, jossa oleva kääpiö vilkaisee viisumiamme ja murahtelee. Pääseemme jonkin matkaa eteenpäin kunnes törmäämme partioon joka taas katsoo viisumimme ja päästää meidät jatkamaan matkaa.
Saavumme illalla Zach-Zirin kallion juurelle. Kaupunki on noin kolmensadan metrin korkeudella merenpinnasta kaivettuna vuoren kylkeen. Kallion juurella on pieni kylä, joka muodostaa sataman. Kävelemme tietä ylös itse kaupunkiin ja saavumme porteille. Ilmoitamme minne olemme menossa, ja ettei meillä ole tullattavaa, taikaesineiden määrän ja laadun jne. Saamme poistumisluvan numero 185/381 ja painumme sisään. Kävelemme pääkatua eteenpäin ja löydämme sen varresta mm. Grimin kirveskauppan, Gergorin vasara ja nuija kauppan, kaupungintalon, Erikoiskirveskaupan, Wilhelms Zapron aitorautapadat -nimisen talon, Heiluvan kirveen harjoitussalin ja Nukkumakivi majatalon.
Kello on liian paljon, että mikään olisi enää oikeastaan auki, joten painumme suoraan majataloon nukkumaan yön yli. Majatalossa näyttää olevan vain laatikko, johon pitää pudottaa yksi raha / henkilö / yö. Toteamme, että meillä ei ole paikallista valuuttaa, joten yritämme ensin saada paikalle jotain henkilökuntaan kuuluvaa, mutta kun emme saa ketään paikalle, päätämme käväistä vielä auki olevassa Erikoiskirveskaupassa kysymässä voisiko hän vaihtaa jalokiviä rahoiksi. Timaeus katselee kaupassa ensin vähän aikaa kirvestä, mutta toteaa, ettei halua kahden käden kirvestä, joten vaihdamme vain yhden jalokiven kymmeneen pieneen keltaiseen kolikkoon. Palaamme majataloon ja toteamme, että siellä on yksi vapaa huone, joten maksamme 7 rahaa ja menemme huoneeseemme. Huoneen ovessa ei toisaalta ole lukkoa, joten toteamme, että kääpiöt ilmeisesti ovat aika luottavaista väkeä. Me emme ole niin luottavaisia vaan pidämme yöllä vartiota.
Aamulla menemme Zapron ovelle koputtamaan kysyäksemme mitä se pata maksaa, jotta emme vaihda liikaa rahaa. Koputamme pari kertaa mutta kukaan ei tule avaamaan ja ovi on lukossa. Kun olemme kävelemässä naapuri ovelle kysyäksemme sieltä tietoja ovi aukeaa ja sieltä kurkistaa joku kääpiö. Kyselemme palvelijalta ja kuulemme, että neljä haltiaa oli kaapannut Zapron ja koko hänen patavarastonsa viimeyönä. Kyselemme lisää ja kuulemme, että ne haltiat ovat varmaan tulleet pohjoisesta metsästä. Palvelija epäilee, että haltiat eivät ole vielä päässeet ulos kaupungista, koska vartionti on ollut tiukkaa kuujumalattaren juhlan takia. Tutkimme ympäristöä ja Qu löytää jälkiä, jotka voisivat olla mahdollisesti haltian tai ihmisen jättämiä. Paikka on pieni syvennys, jossa olisi voinut olla vartiomies. Meidän tässä keskustellessa meidän luonamme käy yksi partio, joka tarkistaa ettemme ole haltioita. Sen jälkeen partio jatkaa majatalolle päin.
Juttelemme vielä muutaman minuutin ennen kuin alamme ihmetellä mihin se partio jäi ja lähdemme etsimään sitä majatalosta, mutta partio tulee ovella vastaan. Käväisemme vilkaisemassa Heiluvan kirveen harjoitussalia, jossa on juuri harjoittelemassa pari viidenkymmenen kääpiön ryhmää. Paikka ei näytä kovinkaan kiinnostavalta, joten lähdemme tutkimaan kaupunkia. Tulemme paikkaan, josta lähtee iso käytävä eteenpäin ja jonka edessä on kuusi kääpiötä vartiossa. Hoffa menee kysymään kääpiöitä, mitä tuolla takana on, jolloin kääpiö kertoo, että siellä on kaivokset, jotka on suljettu, koska siellä on hirviöitä. Samassa yksi kääpiö varoittaa lähestyvistä isoista maamassoista. Kääpiöt ryhmittyvät toiselle puolelle seinän viereen ja me täytämme lopun käytävästä.
Pudotamme pari maaelementaalia, jonka jälkeen Qu singahtaa eteenpäin, mutta putoaa kolmannen maaelemantaalin syleilyyn ennen kuin muut saavat tapettua loput kolme maaelementtaalia. Taistelun loputtua Qu herää melkein kunnossa pientä kolotusta lukuunottamatta. Kääpiöryhmän johtaja ihmettelee, että mitäköhän sille niiden ryhmälle on tapahtunut, jonka he lähettivät sisään. Heitähän oli siinä partiossa kuitenkin viisikymmentä, joten kyllä heidän pitäisi pystyä puolensa pitämään. Hän toteaa, että pitäisi varmaan käydä katsomassa, ja kysyy "lähdettekö te mukaan". Epäröimme hetken, vaikka hän lupaakin, että saamme pitää kaiken sotasaaliin mitä sieltä löytyy. Lopulta suostumme ja lähdemme leveänä rintamana kaivokseen.
Tutkimme jonkin aikaa kaivosta, kunnes risteyksen jälkeen näemme meitä vastaan tulevan kääpiöryhmän. Kääpiöryhmänjohtaja kiittää jo jumalaa siitä että he ovat hengissä, ennen kuin huomaamme, että tuolla vastaantulevalla ryhmällä näyttää olevan hullunkiilto silmissään ja kaikki ei muutenkaan ole täysin kotona yläpäässä. Käymme taisteluun. Parin minuutin päästä kaikki viholliset on tapettu tai nukutettu. Kääpiöiden pomo selittää, että nyt pitää varmaan tutkia tämä kaivos kerralla loppuun jos tällä kerran on näin pahoja voimia liikkeellä. Tulemme taas risteykseen, josta jatkamme taas suoraan. Seuraavassa risteyksessä meidän eteemme ilmestyy taikurin kuva, joka puhuu sen jälkeen kun Qu on ampunut siitä nuolen läpi. Taikuri sanoo "ei teistä ole minulle vastusta, kääntykää takaisin nyt!". Kun emme käänny pakoon, taikuri haukkuu meitä tyhmiksi ja sen jälkeen heilauttaa kättään, jonka jälkeen hänen taakseen alkaa ilmestymään iso demoni armeja. Ryhmitymme taisteluun, niin että Uldor karkoittaa demoneita takarivistä ja Qu ampuu varsijousellaan takarvin naisdemoneita.
Noin puolen minuutin päästä taistelun alusta Maéglin on jo pudottanut kolme demonia, kääpiöpomo kaksi ja Uldor hävittänyt neljä, joten tilanne näyttää hyvältä. Minuutin vaiheilla suurin osa perus demoneista on saatu pudotettua joten Quta ja Moorea vastaan tulee edellistä isompia ja paljon kovanahkaisemman tuntuisia vihollisia. Tässä vaiheessa maahan ensimmäisenä pudonnut Shal juo parantavan juoman ja nousee taas pystyyn. Isot demonit tuntuvat olevan aika kovia ja kun niitä on vastassa viisi, viiden lentävän naisdemonin lisäksi on meillä vielä paha vastus jäljellä. Seuraavana putoaa Qu ja Uldor tulee takarivistä reservistä mukaan taisteluun pistäen yhden ison demonin heti huonoon kuntoon. Kuitenkin ennen kuin edes kaksi minuuttia taistelun alusta on kulunut menvät sekä Maéglin, Uldor että Timaeus aika heikkoon kuntoon ja Shal putoaa tajuttomana maahan.
Tässä vaiheessa Moore lähtee raukkamaisesti pakoon taikavoimillaan ja jättää Timaeuksen ja Maéglin yksin tappelemaan yhdeksää demonia vastaan. Onneksi he urheasti kestävät pystyssä siihen asti kunnes demonit yllättäen häviävät noin 7 sekuntia sen jälkeen kun Moore livisti. Timaeus syöttää Uldorille verenvuotoa pysättävän yrtin ja yrittää sitten sitoa sekä Quta että Maéglinia, mutta kummankin verenvuoto pysähtyy kuin ihmeen voimalla ennen kuin hän ehtii saamaan haavat sidottua kunnolla. Lisäksi Hoffan verenvuoto on ehtinyt loppua ennen kuin Timaeus ehtii edes vilkaisemaan häntä.
+ + Hahmot levelin mukaan + + Level Day Age + Name (Profession) Pelaaja Start End Start End (days) + + Moore John + Warrior Mage/Human Riikonen 9 12 13.9.13 - - + + Uldor Son of Ulfan + Cleric/Human Aarni 9 11 10.9.13 - - + + Maéglin Arakoni + Noble Warrior/Human Kako 8 11 25.9.13 - - + + Qu the Tightropewalker + Thief/Human Kivinen 7 10 26.11 - - + + Timaeus Cytorat + Fighter/Human Ahponen 6 10 13.11 - - + + Fat Flash + Rogue/Human Alakoski 9/npc 9/npc 1.9.13 - - + + Hoffa von Mormagil + Monte Banc/Human Ahponen 6 8 13.9.13 - -
Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin