TSM Osa 9, Luku 027 (tsmpart9/tsmpart9.027)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


Pelaajat (sattumanvaraisessa järjestyksessä) :

Ohita hahmokuvaukset

Weby Mini (Kivinen)

Todella pienikokoinen ihminen, jota monet luulevat koon takia hobitiksi. Pituutta noin 45 cm, oranssi tukka, keltaisen ja oranssin värisenä hohtavat silmät ja hyvin vaalea iho. Viettää suurimman osan ajastaan nukkumalla ja omaa hyvin terävän katseen (katseen joka saattaa jopa tappaa). Osaa myös määrittää taikaesineiden ja henkilöiden voiman. Harjoituksen ja jumalallisen avun myötä on oppinut vähän paremmin pysymään muiden mukana vauhdissa. Kävelyvauhti on jo noussut noin puoleen toiseksi hitaimman vauhdista. Osoittautunut myös kohtalaisen hyväksi lukittujen ovien avaajaksi ja ansojen purkajaksi.

Lord Crog of Deife (o.s. Daniels) (Ahponen)

Taistelija joka raahautuu eteenpäin täydessä peltihaarniskan, mutta miekkataitoon hän voisi vielä käyttää hieman lisäaikaa. Syntyperältään kerjäläinen, mutta saatuaan isosedän täyspeittävän haarniskan yleni käytännössä sotilaskastiin. Tuntuu toimivan ja puhuvan miettimättä ollenkaan tekonsa seurauksia. Tapana myös rikkoa tiirikoita lukkoihin, tunkemalla ne sinne poikittain. Aina kun hänellä on peltihaarniskansa päällä, valittaa ettei voi tehdä mitään, ja aina kun se ei ole päällä, valittaa olevansa alaston. Nähnyt valon ja kääntynyt pyhäksi soturiksi ja käyttää nykyään varkaan taitojaan vain hyvään tarkoitukseen. "Ihotaudin" korjauksen jälkeen kukaan ei millään usko että hän on puoli-örkki, koska hän on keskivertoihmistä kauniimpi. Vanhat varkaan ajatusmallit pääsevät aina silloin tällöin pinnalle, ja koska hänen jumalansa ei pidä siitä pysyvät hänen taikavoimansa aika vähäisinä. Mentyään naimisiin Hatrakin kanssa tuli hänestä tilallinen. Vietettyään yli sata päivää helvetissä tuli siihen tulokseen ettei pyhänä soturina etene tarpeeksi nopeasti ja siirtyi takaisin rosvoksi, mutta Jevgenin suuren käännytyspuheen jälkeen päätti sittenkin siirtyä takaisin pyhäksi soturiksi. Maiden laajennuksen jälkeen ylennetty lordiksi.

Piispa Jevgeni Hruzew (Aarni)

Väkivaltainen pappisoppilas, joka tuntuu suhtautuvan suurimpaan osaan asioista läiskimällä tai heittelemällä. Erittäin innokas työntekijä ja tekee kirkossa annettavat tehtävät nopeammin kuin kukaan koskaan häntä aikasemmin. Suhteellisen rikas ja omistaa mm. kaksi taloa. Käyttänyt koko nuoruutensa armejassa ja on erittäin hyvä miekankäyttäjä ja jousiampuja. Armejassa vietti aikaa melkein kymmenen vuotta laivaston puolella. Sattumien summasta täysin ilman omaa ansiota ylennetty Paroniksi vieraassa maailmankaikkeudessa. Yrittää toimia Ryhmän omatuntona, mutta epäonnistuu lähes aina. Uskomattoman hyvän taianvastustuskykynsä ansiosta toimii etutiedustelijana alueilla joissa epäilään olevan taikaansoja. Hän toimii myös etutiedustelijana, koska on tunnettu miinaharavana, joten muiden on turvallista kävellä hänen perässään, koska lähimailtakaan ei löydy laukeamattomia ansoja. On vaipunut aikamoiseen epätoivoon Crogin takia. Hyvät välit arkkipiispaansa, vaikka onkin välillä shokissa arkkipiispan käytöksestä (arkkipiispa ei täysin käyttäydy niin kuin hänelle on pappisoppilaana opetettu). Pitää todella kovia palopuheita ja onnistuu käännyttämään väkeä todella tehokkaasti.

For Cee M (Alakoski)

Kiinalaisen näköinen lihavahko mies, joka kulkee rääsyissä ja kantaa mukanaan ainoastaan sauvaansa. Tosin heti kun tilaisuus antoi myöden vaihtoi rääsyistä keikarin asuun. Osoittanut olevansa todella voimakas ja vaarallinen taikuri (sekä vihollisille että omille). Suurin osa hänen taioistaan tuntuu olevan osittain hänen kontrollissaan, eikä taian lopputulosta voi kuin arvailla heittohetkellä. Tapana odotella kulman takana taistelun loppumisa kurkistellen aina silloin tällöin kulman ympäri tilanteen selvittämiseksi. Väittää osaavansa ampua varsijousella, tosin vankemmat todisteet vielä puuttuvat. Huolehtii ryhmän liikumisesta tunnettujen pisteiden välillä taikaporttejen avulla. (Jotta normaalin parin tunnin johonkin luolaan tai vastaavaan suuntautuneen päiväretken jälkeen ei tarvitsisi leiriytyä maastoon, vaan pääsee takaisin sivistyksen pariin.) Toisinaan hänellä tuntuu olevan uskomattoman hyvä säkä, esimerkiksi löhikäärmeen hyökätessä hän löysi suojakseen maanalaisen bunkkerin jne.

Imaraus Zip (Riikonen)

For Cee M:n oppipoika, joka on M:n oppipojaksi oton yhteydessä muuttui ulkonäöltään kaksimetriseksi piparkakkumieheksi. Ulkonäön muutossa oli se hyvä puoli että hänen päällään olevat haarniskat, kilvet ja aseet eivät näkyneet mitenkään, asekin tuli näkyviin vasta kun hän veti sen esiin (ilmestyi tyhjästä), kilpi ja haarniska tulivat näkyviin vain jos hän otti ne pois päältä. Tavattuaan yhden omista jumalattaristaan hänestä tehtiin jumalansa pyhä esitaistelija ja samalla piparkakkumiesmuunnos poistui tarpeettomana (hän sai oman jumalansa voimaa sen sijaan). Zip sanoo olevansa taistelija ja taikuri yhtä aikaa, sekä käyttää myös niin, eli taiottuaan pari loitsua hän syöksyy lähitaisteluun. Saanut M:ltä selvästi vääränlaista opetusta, sillä myös hän alkaa olla vaaraksi sekä omille että vihollisille. Toimii myös ryhmän kuljetusyksikkönä, ilmaratsuin ja leijuvien levyjen avulla. Voittanut talon arpajaisissa Ostesiasta.

Madam Hatrak of Deife, Irontower of the Hills (NPC)

Pikkuparoni Deifen ainoa lapsi, ritari, kuninkaan palatsin vartiokaartin Luutnatti evp., Ostesian kreivin neuvonantaja, Lord Crog:in vaimo. Saavuttanut siis paljon elämässään kahtenkymmeneen ikävuoteen mennessä. Pienikokoinen ja hieman pippuriluonteinen, sekä hyvin itsekäs. Osoittautunut myös aika hyväksi lukkojen avaajaksi.

Askan of Deymoi (NPC)

Ammatiltaan köyden punoja, mutta joutunut luopumaan ammatistaan erään asiakaalle sattuneen onnettomuuden takia, eikä saanut mitään muuta ammattiaan, joten tuli kuuluisaksi kiltavarkaana. Joutunut luopumaan siitä killan sisäisten tekijöiden takia. Siirtynyt merirosvoksi jossa yleni luutnantiksi, ennen kuin joutui luopumaan siitä ja siirtymään 4cm:n seuraajaksi. Erittäin hyvä ampumaan jousella. Jouduttuaan Viettämään noin kolme kuukautta sammakkona ei hän oikein pidä sen aiheuttajasta Zip:istä. Hankkinut isohkon tilan Crogin mailta, johon rakensi pienehkön linnakkeen.

Galavan of Deymoi (NPC)

Erittäin kaunis nuori tyttö, jonka Askan pelasti hukkumasta, nyttemmin Askanin vaimo. Ei tunnu pitävän ollenkaan huolta hygieeniasta. (ero muihin ei ole kovin suuri) Hieman varautunyt ja hiljainen, ei ilmeisesti oikein pidä ryhmästä, ainakaan sen jälkeen kun hänkin joutui viettämään sen noin kolme kuukautta sammakkona.


Minin ja hänen kavereidensa tarina

vuonna 836

27. luku

Ryhmä päättää ryhtyä pitämään parivartiota laivalla, siltä varalta että Zipin murhaaja yrittäisi uudestaan.

Crog saa lahjana tavallisen tikarin. Tarkkojen tutkimuksien jne jälkeen hän toteaa että se ei ole kirottu, eikä maaginen, joten hän jopa kiittää lahjasta.

Crogilta yritetään varastaa kukkaro, mutta Crog huomaa varkauden ennen kuin varas ehtii edes alkuun ja toruu varasta huonosta suorituksesta. Varas luikkii pakoon.

Illalla laiva saa saaren näkyviinsä, mutta myrskyssä ja pimeässä kapteeni ei halua lähestyä saarta, joten laiva jää muutaman mailin päähän saaresta.

Aamulla myrskyää edelleen, mutta Kier rauhoittaa ympäristön ja ryhmä nousee Zipin levylle ja lähtee lentämään saarta kohti kiertäen matkalla pari kertaa sen ympäri. Saaressa on yksi tosi vanha rauniokaupunki tai kylä, metallinen kaari, isot portaat ylös ylätasanogolle, jossa näyttää olevan pieni talo, jota Kier epäilee oikeaksi paikaksi.

Lisäksi löytyy vielä navigaattorien kutsupylväs. Zip lentää ensin rauniokaupunkiin ja tutkittuaan sitä kymmenisen minuuttia jatkavat he metalliportille. Zip lentää portin läpi kovaa vauhtia ja pyshähtyy toiselle puolelle. Siellä ryhmä ryhtyy tutkimaan metalliporttia ja he huomaavat, että se onkin taikaportti, joka päätarkoituksena on siirtää. Taikaportin kohdepisten on metalliportin toisella puolella. M yrittää muuttaa portin päätepistettä, mutta ei onnistu.

Tämän jälkeen ryhmä jatkaa navigaattorien kutsuobeliskille. Siellä Zip lukee pylvään kyljestä tekstin "Kutsuaksesi navigaatrorin sano Haluan navigaattorin ja kosketa obeliskia". Ryhmä jatkaa ylös tasanteella olevalle rakennukselle. Rakennus on aika iso ja näyttää mauseleumilta. Ryhmä kiertää sen pari kertaa levyllä ja Jevgeni käy katsomassa sisälläkin. Sisällä on patsas, mutta siinä ei ole taikaa.

Tämän jälkeen M yrittää havainnoida kruunua taikaetsinnällään Zipin lentäessä saaren ympäri, mutta M ei havaitse mitään. Sen jälkeen ryhmä nousee taas levyn päälle ja lentää metsään, jossa he laskeutuvat metsän läpi suoraan luolan eteen, jossa seisoo joku nainen. Nainen kommentoi, että täällä ei ole näkynyt pitkään aikaan matkalaisia mauseleumia katsomassa. Nainen kertoo, että kyseessä on Andraaxin mauseleumi.

Jevgeni pitää heti Andraaxista kunnon saarnan ja kaikki muut paitsi nainen jäävät kuuntelemaan täysin lumoutuneena. Kun Jevgenin puheet muuttuvat enemmän ja enemmän uskonnollisiksi yrittävät ja Zip ja M suojautua hypnoottiselta saarnalta, mutta eivät onnistu. Galavan, Crog ja Jevgeni kääntyvät fanaattisiksi uskovaisiksi ja M, Antar ja Askankin kääntyvät Jevgenin uskontoon. Jopa Zipin ja Webyn oma usko alkaa hieman horjumaan.

Tämän jälkeen Jevgeni aloittaa rituaalinsa, jolla hän yrittää saada kätensä toimintakuntoon vuodeksi eteenpäin. Jevgenin tehdessä rituaaliaan Hatrak puhuu nyt munkiksi tahtovan Crogin ympäri ja saa tämän vakuuttuneeksi, että pyhän soturin ammatti on ihan hyvä, samalla Crog hieman rauhoittuu eikä ole enää aivan niin fantaattinen. Yöllä M kiertää Zipin ehdotuksesta porukan läpi korjaten mielisaurauksia ja hän onnistuukin parantamaan Galavanin fanaattisuutta pikkusen. Jevgenin ritulaalia M ei halua häiritä, joten hänet M jättää rauhaan. Yön aikana Jevgeni saa myös rituaalinsa loppun ja saa kätensä toimimaan.

Aamulla Jevgenin vaatiman pakollisen rukoushetken jälkeen ryhmä lähtee tutkimaan mauseleumia. He tutkivat sisällä olevaa patsasta ja Kier saa selville, että patsaan tarkoitus on päästää läpi asiaankuuluvat ja sen kaulassa oleva amuletti on lukko. Pitkällisten testien ja kaikenlaisten yritysten jälkeen ryhmä luovuttaa ja palaa takaisin luolaan. Siellä he kuulevat, että mauseleumin alakertaan pääsemiseen vaaditaan avain, joka luolassa asuvalla naisella. Ryhmä kysyy, että voisiko hän avata oven. Nainen toteaa, että riippuu siitä oletteko te arvollisia. Ryhmä toteaa, että heillä on amuletti ja miekka ja he ovat hakemassa sitä kruunua. Nainen toteaa, että kai te sitten olette arvollisia, ylihuominen voisi olla hyvä päivä, koska silloin on 12 päivä. Ryhmä jää odottamaan.

Ryhmä saa avaimen ja painuu mauseleumiin ja laittaa avaimen patsaan kaulassa olevassa amuletissa olevaan koloon. Mauseleumin ulko-ovi menee kiinni ja lattia lähtee laskeutumaan alaspäin. Hissi laskeutuu satoja metrejä alaspäin. Alhaalla hissin ovi aukeaa ja ryhmä näkee kuusikulmaiseen huoneeseen, jonka keskellä on viisisenttinen musta pallo. Jokaisella seinällä on myös ovi eteenpäin. M koskettaa mustaa palloa ja näkee edessään miehen joka esittäytyy Tajariksi. M kysyy ensin Andraxia ja kuulee, että tämä ei ole paikalla. Seuraavaksi M kysyy kruunusta, mutta Tajar ei tiedä siitä mitään. Sen jälkeen M sitten lopettaakin. Pienen miettimisen jälkeen M keksii kysyä Tajarilta olisiko tällä karttaa, mutta Tajar valittaa hänen karttansa on epätäydellinen, koska sitä ei ole päivitetty vähään aikaan.

Tässä vaiheessa Crog repäsee M:ltä pallon pois ja ehtii sanoa Tajarille hei, ennen kuin M ottaa pallon takaisin. M pyytää nähdä karttaa ja Tajar vilauttaa karttaa hieman alle sekunnin verran, jonka jälkeen M pyytää nähdä sitä hieman pitempään. M saa sen uudestaan nähtäväkseen noin pariksi sekunniksi, mutta kolmatta kertaa Tajar ei enää näytä, koska hän on sitä mieltä että M:n tiedonkäsittelylaitteissa on jotain vikaa, koska sen olisi pitänyt pystyä tallettamaan tuo karttaa hyvin tuossa ajassa. M lopettaa.

Crog siirtyy juttelemaan Tajarin kanssa ja saa selville huoneesta lähtevien ovien takaa löytyvien huoneiden tarkoitukset. Jevgenikin yrittää jutella Tajarin kanssa, mutta ei saa mitään erikoisempaa irti. Seuraavaksi Jevgeni lähtee virkistys- ja huvittelualueelle. Hän tulee isoon huoneeseen jossa on kaikenlaisia ihmeellisiä esineitä. Muut seuraavat perässä ja kun ryhmä toteaa, että täällä ei näy mitään mielenkiintoista palaa koko ryhmä takaisin keskushuoneeseen. Seuraavaksi ryhmä siirtyy lääkintäkeskukseen. Sen jälkeen he kyselevät Tajarilta miten laitteet toimivat ja pitkällisen tankkauksen jälkeen he saavat selvitettyä suurinpiirtein päätoimintaperiaatteen. M on innokas kokeilemaan ja hän menee sisään ja Jevgeni käynnistää koneen. Sen jälkeen he tutkivat lääkintäkeskuksen loppuun ja käyvät vielä katsomassa siirtokammiota ja alkemistin työpajaa.

Sen jälkeen he palaavat katsomaan M:ää, jonka tilassa ei ole tapahtunut muutoksia. Todettuaan tilanteen ryhmä kiertelee vielä hetken ja menee sitten huvittelualueelle lepäämään.

M on laitteen mukaan valmis. Hän näyttää paljon terveemmältä. Iho on nyt täysin valkoinen, ei enää ruman keltainen ja silmätkin näyttävät suorilta eikä sellaisiltä vinoilta kuin hänellä aikaisemmin oli. Lisäksi M:n tunnelinäkö on korjautunut, mutta hänen pimeänäkönsä on hieman tuhoutunut tai siis itse asiassa se on muuttunut lämpönäöksi.

Ryhmä lähtee liikkeelle, mutta ei pääse käytävään johtavasta ovesta lävitse, koska siinä vaadittaisiin turvallisuusluokitus. Erilaisten kokeilujen jälkeen ryhmä keksii kokeilla laittaa amulettia punaisen havainnointilevyn eteen, jolloin ovet aukeavat.

Satametriä pitkän käytävän päästä löytyy iso suunnaton satametriä halkaisijaltaan oleva pyöreä huone, jossa on maassa kuva aurinkokunnasta. Keskellä on keltainen levy, jossa on tähden muotoinen jalusta ja jossa on keskellä kuusikulmainen aukko. Kier laittaa koloon avaimen ja jalusta painuu maahan ja sen tilalle nousee U:n muotoinen selkänoja ja siihen ilmestyy istuinalusta sopivalle istuinkorkeudelle. Weby nousee tuoliin ja tutkii mitä tapahtuisi jos painaisi käsinojissa olevia nappeja. Hän toteaa, että mitään hirmuisen erikoista ei tapahdu, mitä nyt oikeanpuoleisista napeista aiheutuu jotain joka aiheuttaa sen, että Weby joutuisi ottamaan tukea selkänojasta jos hän painaisi niitä.

Kier istahtaa tuoliin ja Weby nousee hänen syliinsä ja sen jälkeen he kokeilevat nappeja. Kaksi oikeanpuoleista nappia pyörittävät tuolia, vasemmanpuoleiset pistävät planeetat kiertämään, pysäyttävät ne ja kelaavat niitä taaksepäin. Viimeinen oikeanpuoleinen nappi ei tunnu tekevän mitään. Tässä vaiheessa Crog tahtoo ehdottomasti hakea sen metallipalon ja kysyä Tajarilta apua. Crog menee pallolle, mutta Tajar toteaa ettei hän toimi oven toisella puolella eikä hän tiedä mitään ko huoneesta, joten Crog palaa takaisin.

Tämän jälkeen M nousee yhden planeetan päälle ja kun Kier pistää planeetat liikkeelle lennähtää M pois levyn päältä ja kaatuu. M nousee ylös ja juoksee planeetan kiinni ja hyppää sen päälle. Crogin juoksee yhden planeetan kiinni ja hyppää sen päälle. Hetken leikkimisen jälkeen he huomaavat, että kolmannen planeetan kohdalla aukeaa hetkeksi luukku planeettojen ollessa tietyssä asennossa. Kier pysäyttää planeetat ja M ja Crog lentävät pois planeettojensa päältä.

Sen jälkeen Kier lähtee heti peruuttamaan kohtaan jossa luukku aukesi. Oikeassa kohdassa hän sitten painaa taas alimmaista oikealla olevaa nappia ja luukku aukeaa. Luukun alta aukeaa kolmekymmentäsenttinen kolo, jossa on sinisestä lasinnäköisestä aineesta tehty sauva, jossa on kultainen kädensija ja toisessa päässä hopeinen panta. Kierin tutkimuksien mukaan sauva on kuulemma Lordin sauva ja se pystyy ampumaan tulivasamia ja se pystyy suojaamaan taialta, jonka tulon tietää. Lisäksi se antaa taikavoimaa kaikille.

M, Zip, Weby ja Crog ryhtyvät tappelemaan sauvasta, tosin Weby luovuttaa heti kun huomaa, että mukana on liikaa porukkaa, eikä hänellä ole oikeastaan mahdollisuuksia. Weby lähtee menemään keskelle samalla kun Kier, joka jo istuu tuolissa, pistää planeetat taas pyörimään kypsyttyään muiden tappeluun. Tässä vaiheessa tappelu loppuu lyhyeen kun kaikki yrittävät väistellä liikkuvia planeettoja. Zip hyppää pois keskustasta suoraan yhden ulkoplaneetan eteen ja romahtaa sen päälle. Crog kaatuu yhden lähiplaneetan eteen, mutta ei loukkaa itseään. Sauva jää M:lle, joka ei sattunut seisomaan minkään planeetan radan edessä, joten hän jäi vain paikoilleen seisomaan.


+
+ Hahmot
+
+					    Day				Age
+ Name	(Profession)	Pelaaja		Start		End		(days)
+
+ Weby Mini		19		19
+ sleuth/human		Kivinen		8.6.835+202	-		-
+
+ Crog Daniels		3/14		3/14
+ rogue/paladin/1/2-orc	Ahponen		8.6.835+202+112	-		-
+
+ Jevgeni Hruzew	19		20
+ cleric/half-orc	Aarni		8.6.835+202	-		-
+
+ For Cee M		19		20
+ force mage/human	Alakoski	28.10.835+202	-		-
+
+ Imaraus Zip		16		16
+ mage/human		Riikonen	28.10.835:6+196	-		-
+
+ Askan Deymoi		26		26
+ thief/human		NPC		28.10.835:160+42-		-
+
+ Galavan		8		8
+ sailor/human		NPC		-		-		-
+
+ Hatrak		11		12
+ thief/human		NPC		24.11.835	-		-
+
+ Kithalnas Antar Isaak Eroniksi	6	6
+ furrier/human		NPC		

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>