TSM Osa 9, Luku 042 (tsmpart9/tsmpart9.042)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


Pelaajat (sattumanvaraisessa järjestyksessä) :

Ohita hahmokuvaukset

Lord Crog of Deife (o.s. Daniels) (Ahponen)

Taistelija joka raahautuu eteenpäin täydessä peltihaarniskan, mutta miekkataitoon hän voisi vielä käyttää hieman lisäaikaa. Syntyperältään kerjäläinen, mutta saatuaan isosedän täyspeittävän haarniskan yleni käytännössä sotilaskastiin. Tuntuu toimivan ja puhuvan miettimättä ollenkaan tekonsa seurauksia. Tapana myös rikkoa tiirikoita lukkoihin, tunkemalla ne sinne poikittain. Aina kun hänellä on peltihaarniskansa päällä, valittaa ettei voi tehdä mitään, ja aina kun se ei ole päällä, valittaa olevansa alaston. Nähnyt valon ja kääntynyt pyhäksi soturiksi ja käyttää nykyään varkaan taitojaan vain hyvään tarkoitukseen. "Ihotaudin" korjauksen jälkeen kukaan ei millään usko että hän on puoli-örkki, koska hän on keskivertoihmistä kauniimpi. Vanhat varkaan ajatusmallit pääsevät aina silloin tällöin pinnalle, ja koska hänen jumalansa ei pidä siitä pysyvät hänen taikavoimansa aika vähäisinä. Mentyään naimisiin Hatrakin kanssa tuli hänestä tilallinen. Vietettyään yli sata päivää helvetissä tuli siihen tulokseen ettei pyhänä soturina etene tarpeeksi nopeasti ja siirtyi takaisin rosvoksi, mutta Jevgenin suuren käännytyspuheen jälkeen päätti sittenkin siirtyä takaisin pyhäksi soturiksi. Maiden laajennuksen jälkeen ylennetty lordiksi. Jumala ei kuitenkaan pitänyt hänen toimintatavoistaan, joten hän menetti kaikki taikavoimansa ja päätti siirtyä kauppiaaksi, kun kerran hänellä on lahjoja siihen ja on kuulemma kauppajumalan avatar. Haluaa edelleen jatkaa opiskeluaan tullakseen kauppiaaksi, vaikka saikin taikavoimansa takaisin samaan aikaan kuin Jevgenikin, mutta aikaa vain ei tahdo löytyä ja niin hän jatkaa pyhänä soturina, enemmän ja enemmän kypsyneenä jumalaansa, niinkuin jumalakin häneen.

Piispa Jevgeni Hruzew (Aarni)

Väkivaltainen pappisoppilas, joka tuntuu suhtautuvan suurimpaan osaan asioista läiskimällä tai heittelemällä. Erittäin innokas työntekijä ja tekee kirkossa annettavat tehtävät nopeammin kuin kukaan koskaan häntä aikasemmin. Suhteellisen rikas ja omistaa mm. kaksi taloa. Käyttänyt koko nuoruutensa armejassa ja on erittäin hyvä miekankäyttäjä ja jousiampuja. Armejassa vietti aikaa melkein kymmenen vuotta laivaston puolella. Sattumien summasta täysin ilman omaa ansiota ylennetty Paroniksi vieraassa maailmankaikkeudessa. Yrittää toimia Ryhmän omatuntona, mutta epäonnistuu lähes aina. Uskomattoman hyvän taianvastustuskykynsä ansiosta toimii etutiedustelijana alueilla joissa epäilään olevan taikaansoja. Hän toimii myös etutiedustelijana, koska on tunnettu miinaharavana, joten muiden on turvallista kävellä hänen perässään, koska lähimailtakaan ei löydy laukeamattomia ansoja. On vaipunut aikamoiseen epätoivoon Crogin takia. Hyvät välit arkkipiispaansa, vaikka onkin välillä shokissa arkkipiispan käytöksestä (arkkipiispa ei täysin käyttäydy niin kuin hänelle on pappisoppilaana opetettu). Pitää todella kovia palopuheita ja onnistuu käännyttämään väkeä todella tehokkaasti. Jouduttuaan nokittain arkkipiispan kanssa menetti taikavoimansa ja on sittemmin löyhistänyt uskonnollista vakaumustaan. Ryhmän tulo kuujärven alueelle aiheutui hänen yrityksistään lepytellä jumalaansa ja ihme kyllä yritys toimi ja niin hänellä on taas taikavoimia. Saatuaaln lordin sauvan hänellä oniitä ehkä jopa liikaakin.

Imaraus Zip (Riikonen)

For Cee M:n oppipoika, joka on M:n oppipojaksi oton yhteydessä muuttui ulkonäöltään kaksimetriseksi piparkakkumieheksi. Ulkonäön muutossa oli se hyvä puoli että hänen päällään olevat haarniskat, kilvet ja aseet eivät näkyneet mitenkään, asekin tuli näkyviin vasta kun hän veti sen esiin (ilmestyi tyhjästä), kilpi ja haarniska tulivat näkyviin vain jos hän otti ne pois päältä. Tavattuaan yhden omista jumalattaristaan hänestä tehtiin jumalansa pyhä esitaistelija ja samalla piparkakkumiesmuunnos poistui tarpeettomana (hän sai oman jumalansa voimaa sen sijaan). Zip sanoo olevansa taistelija ja taikuri yhtä aikaa, sekä käyttää myös niin, eli taiottuaan pari loitsua hän syöksyy lähitaisteluun. Saanut M:ltä selvästi vääränlaista opetusta, sillä myös hän alkaa olla vaaraksi sekä omille että vihollisille. Toimii myös ryhmän kuljetusyksikkönä, ilmaratsuin ja leijuvien levyjen avulla. Voittanut talon arpajaisissa Ostesiasta. Testattuaan useita kertoa hän lopultakin päätynyt siihen ettei ukkosmyrskyssä kannata lentää levyillä.

Madam Hatrak of Deife, Irontower of the Hills (NPC)

Pikkuparoni Deifen ainoa lapsi, ritari, kuninkaan palatsin vartiokaartin Luutnatti evp., Ostesian kreivin neuvonantaja, Lord Crog:in vaimo. Saavuttanut siis paljon elämässään kahtenkymmeneen ikävuoteen mennessä. Pienikokoinen ja hieman pippuriluonteinen, sekä hyvin itsekäs. Osoittautunut myös aika hyväksi lukkojen avaajaksi ja ihmisten peloittelijaksi. Tuntuu saavan hoidettua asiat joita pitää tärkeänä.

Askan of Deymoi (NPC)

Ammatiltaan köyden punoja, mutta joutunut luopumaan ammatistaan erään asiakaalle sattuneen onnettomuuden takia, eikä saanut mitään muuta ammattiaan, joten tuli kuuluisaksi kiltavarkaana. Joutunut luopumaan siitä killan sisäisten tekijöiden takia. Siirtynyt merirosvoksi jossa yleni luutnantiksi, ennen kuin joutui luopumaan siitä ja siirtymään 4cm:n seuraajaksi. Erittäin hyvä ampumaan jousella. Jouduttuaan Viettämään noin kolme kuukautta sammakkona ei hän oikein pidä sen aiheuttajasta Zip:istä. Hankkinut isohkon tilan Crogin mailta, johon rakensi pienehkön linnakkeen.

Galavan of Deymoi (NPC)

Erittäin kaunis nuori tyttö, jonka Askan pelasti hukkumasta, nyttemmin Askanin vaimo. Ei tunnu pitävän ollenkaan huolta hygieeniasta. (ero muihin ei ole kovin suuri) Hieman varautunyt ja hiljainen, ei ilmeisesti oikein pidä ryhmästä, ainakaan sen jälkeen kun hänkin joutui viettämään sen noin kolme kuukautta sammakkona. Jevgenin palopuheiden jälkeen päättänyt ryhtyä pyhäksi soturiksi. Osoittautunut erittäin hyväksi pyhänä soturina ja saavuttanee Jevgenin taikavoimatason lähiakoina, jos vain selviää hengissä. Hänellä on näet tapana ryntäillä (Crogin kanssa) suin päin kohti vihollista ja lopputuloksena on usein että hän makaa huonossa kunnossa maassa ennen taistelun loppua.

Fihi Dofo Pyhyte (Kivinen)

Vanha pappa, joka tuntuu kuitenkin olevan aika hyvä ainakin aseettomassa taistelussa. Hyvin kärsivällinen, mutta hieman rääväsuu ja aina myöhässä. Osoittautunut ajan myötä hyväksi taistelijaksi ja jää vain vähän jälkeen Jevgenin ja Crogin taistelutehoista. Tosin varovaisuus taistelutilanteissa tuntuu silloin tällöin rajoittavan tehokkuutta. Ottanut nimen "Lohikäärmeentappaja" kun sattui tappamaan erään pienen lohikäärmeen (Jevgeni väittää kyllä että hän teki varsinaisen työn ja Fihi vain viimeisteli, mutta se on vain kateellisten panettelua :-)

Gardan Anthonyn tytär Hruzewin vaimo (NPC)

Jevgenin vaimo. Hobitti, joka näyttää osaavan lähes kaikkea ja pystyvän lähes mihin tahansa, vaikka tasonarvointitaiat palauttavatkin hyvin alhaisia tasoja. Pysyy yleensä taka-alalla tappeluissa ja heittelee keihäitä. Erittäin karsimaattinen ja loistava henkilöllisyys, joka saa aika usein tahtonsa läpi erilaisissa pikkuasioissa jos vain sitä haluaa.

Damon Hill (Riikonen)

Taikatieteiden ja akateemisten aineiden alkeisopettaja, joka tuntuu myös harrastavan demonien kutsuntaa ja niillä pelottelua. Tietää myös todella paljon demoneista. Tuntuu hieman salaperäiseltä ja vaitonaiselta välillä, varsinkin jos yritetään selvittää mitä hän oikeastaan osaa. Koska hän tietää myös olevansa kohtuullisen hyvä miekkailija toimii hän usein taikavoimansa vähäisyyden vuoksi taisteluissa yleensä lähitaistelijana. Pukeutumisesta ja ulkonäöstä päätelleen hän on kotoisin kaukaa.


Minin ja hänen kavereidensa tarina

vuonna 837

42. luku

Muutaman tunnin levon jälkeen ryhmä alkaa olla jo melkein kunnossa. Tässä vaiheessa Sasha tuo mukaan miehen, joka esittäytyy Damon Hilliksi ja joka kertoo olevansa taikuuden ja akateemisten aineiden alkeisopettaja. Sasha toteaa, että hänestä voisi olla jonkin verran apua. Hill liittyy mukaan ryhmään ja ryhmä lähtee tutkimaan loppulinnaa. Käytyään kaikissa huoneissa Jevgeni ryhtyy etsimään salaovia. Tutkittuaan melkein kymmenen tuntia ryhmä jää lepäämään kirjastoon.

Ryhmä tutkii lopun linnasta ja Jevgeni tekee Askanille toisella isolla leikkauksella toisen puuttuvista keuhkoista.

Jevgeni tekee Askanille toisenkin keuhkon ja toteaa, että Askan on runsaan viikon päästä kunnossa. Sen jälkeen Jevgeni ryhtyy tekemään Zipille uusia aivoja ja saa leikkauksen valmiiksi myöhään yöllä. Fihin serkku käy päivällä moikkaamassa Fihiä ja kertoo, että hän on muuten päättänyt vapauttaa tämän alueen kun hän on näin suuri sankari.

Jevgeni saa Zipille vielä palautettua tuhoutuneet kokemukset ja tiedot, joten Zip on ihan kunnossa runsaan kolmen kuukauden kuluttua kun aivojen kasvu on valmis. Sen jälkeen Jevgeni yrittää vielä muutaman kerran päästä siihen yhteen paikkaan, johon ryhmä ei vielä ole päässyt (käytävässä on sen edessä taika, joka siirtää kulkijan aina muualle), mutta ei onnistu. Fihin serkku jatkaa matkaa.

Ryhmä lähtee katsomaan mihin se lohikäärmeeltä löytynyt kartta johtaa.

Ryhmä saapuu perille kartan osoittamaan paikkaan ja Fihi tuntee taas osaavansa taikoa. Hän hyppää heti lähes kolmenkymmenen metrin korkeuteen ja kuudenkymmenen metrin päähän. Hypyn korkeimmassa kohdassa Fihiin osuu salama ja hän tulee alas jättäen pienen savuvanan peräänsä, mutta itseään sen kummemmin loukkaamatta. Hän hyppii takaisin kolmella pienemmällä hypyllä. Ryhmä ryhtyy etsimään kartassa näkyviä ristissä olevia miekkoja.

Ryhmä löytää luolan, jonka yläpuolella on maalattu ristiin hopeiset miekat. Jevgeni kertoo meille, että merkki on hopeamiekkojen merkki, joka oli järjestö, joka oli tällä alueella suojaamassa aluetta ennen kuin paha valtasi sen silloin aikoinaan. Ryhmä astuu sisään ja tulee luolaan, joka on yhdistelmä luonnonkiveä ja ikivanhaa muurausta. Sisältä kuuluu kaukaista hakkauksen ääntä ja ilmassa on paljon pölyä. Muutaman metrin kuljettuaan he tulevat isoon saliin, joka näyttää olevan täynnä vuorijättiläisiä. Vuorijättiläisvartio kysyy ryhmältä: "Tulitteko tapaamaan armon rouvaa", johon Crog vastaa että "kyllä". Jättiläiset käskevät seuraamaan ja lähtevät kävelemään pohjoiseen lähtevää käytävää pitkin.

Heitä vastaan tulee karismaattinen nainen, joka esittäytyy Valaksi. Hän toivottaa ryhmän tervetulleeksi matalaan majaansa. Sen jälkeen hän sanoo, että "on hyvä nähdä hyvän puolesta taistelevia, sillä Tuomio on pelannut itselleen voimakkaan käden ja paha on levittäytynyt aika laajasti. Liitämmekö miekkamme yhdessä sitä vastaan?" Crog vastaa välittömään tapaansa "ehdottomasti", jolloin Vala antaa ryhmälle kilven ja sanoo, että siitä voi olla apua teille.

Sen jälkeen Vala jatkaa ja kertoo että "Vaasan armeja yrittää kaivautua tämän vuoristön läpi liittyäkseen pahuuden voimiin. Normaalit kulkureitit ovat täysin lumen peitossa, eli normaaleja reittejä ei pääse. Vaasalaiset käyttävät maa- ja tulielementteja luodakseen massiivisen tunnelin armejoilleen, päästäkseen kuujärven alueelle. Elementtejä vetää puoleensa tammenjuurisauva, maailmakivi, tuliruukku ja jalavasauva. Nämä muinasimuistot ovat täällä raunioissa. Eräs Taarilainen taikuri teki aikoinaan nämä esineet. Nämä neljä esinettä pitää löytyä, jotta voisimme kontrolloida elementtejä. Olen saanut ylipuhuttua paikalliset vuorijättiläiset auttamaan kaivamisessa, kertomalla että jos Vaasalaiset tulevat tänne he joutuvat orjiksi. Minä pysäytän Vaasalaiset mihin hintaa hyvänsä. Kuujärven ympäröivät maat ovat jo muutenkin riittävän huonossa kunnossa, Vaasalaisia ei tarvita tänne lisäämään kurjuutta." Ryhmä ei edes mieti hetkäkään vaan päättää heti ryhtyä auttamaan karismaattista Valaa esineiden etsimisessä.

Ryhmä lähtee heti Vala mukanaan tutkimaan luolastoa. Parin mutkan jälkeen he tulevat ovelle ja kun ovesta ei löydy ansoja ryhmä menee siitä sisään ja tulee soikeaan kammioon, jossa on parisenkymmentä epäkuollutta. Huonen seinät on peitetty pienillä 10 senttiä kertaa 10 senttiä kokoisilla muistolaattoilla, joita on varmaan useita kummeniä tuhansia (huone on kolmekymmentä metriä halkaisijaltaan ja kattoon on saman verran matkaa ja seinät on aivan täysin laattojen peitossa).

Jevgeni karkoittaa epäkuolleista kymmenkunta ja muut tulevat lähitaisteluun. Lyhyen taistelun jälkeen Jevgeni tuhoaa loputkin. Ryhmä jatkaa melkein heti eteenpäin luettuaan kuitenkin ensin pari muistolaattoihin kirjoitettua tekstiä. Ryhmällä on kiire eteenpäin, koska he haluavat että taistelutaiat pysyisivät voimassa seuraavaan taisteluun asti.

He tulevat seuraavalle ovelle ja Crog ryntää ovesta suoraan sisään ja yllättää sisällä olevat viisi Vaasalaista ja kolme pimiähaltiaa. Ryhmää tulitetaan tyhjiöpalloilla, jotka hidastavat Fihiä, Galavania ja Valaa niin etteivät he pääse heti vihollisten kimppuun. Gardan joutuu hyppäämään taaksepäin suojaan, joten hänkään ei pääse lähitaisteluun, jonne menevät vain Crog ja Jevgeni. Muut tulevat heti perässä kun pääsevät. Taistelun aikana Hill putoaa pimeähaltian ampuman salaman osumasta. Hillin putoamisen aikoihin paikalle ilmestyy myös kolme demonia, mutta kun Vaasalaiset on pudotettu ja Galavan, Crog ja Vala pääsevät niiden kimppuun ne putoavat nopeasti. Myöhemmin Hill kertoo kutsuneensa demonit auttamaan ryhmää, mutta kun hän meni tajuttomaksi hän ei pystynyt ohjaamaan niitä.

Fihi on pitänyt kolme pimeähaltiaa kiireisinä ja kun Jevgeni tulee paikalle apuun he pudottavat ne nopeasti.

Ryhmä tyhjentää viholliset ylimääräisistä tavaroista ja samalla he huomaavat, että pöytään on piirretty kartta, jossa ilmeisesti on suunniteltu hyökkäystä. Kartassa pimeähaltiat kiertävät Taydomin linnan eteläpuolelta Lohikäärmesarven linnaan ja Vaasalaiset kiertävät Taydomin linnan kautta samaan paikkaan.

Ryhmä palaa takaisin muistolaattahuoneeseen ja yrittää arvata ja kysellä taioilla minne pitäisi seuraavaksi mennä. He eivät saa selvää vastausta, joten he päättävät jatkaa etsimistä perinteisellä menetelmällä eli kaikkien huoneiden koluamisella.

Parin huoneen ryhmä saapuu toiseen hautakammioon, jossa on kahdeksan avonaista hautaa. Ryhmä tutkii haudat ja löytää muutamia taikaesineitä ja jalavasauvan. Ryhmän ihmetellessä siinä esineitä maasta nousee pari tusinaa epäkuolleita.


+
+ Hahmot
+
+					    Day				Age
+ Name	(Profession)	Pelaaja		Start		End		(days)
+
+ Crog Daniels		4/20		4/20
+ rogue/paladin/1/2-orc	Ahponen		8.6.835+202+112	-		-
+
+ Jevgeni Hruzew	28		28
+ cleric/half-orc	Aarni		8.6.835+202	-		-
+
+ Imaraus Zip		22		Out/22
+ mage/human		Riikonen	28.10.835:6+196	20.2.837	-
+
+ Askan Deymoi		30		30
+ thief/human		NPC		28.10.835:160+42-		-
+
+ Galavan		12/5		12/6
+ sailor/paladin/human	NPC		-		-		-
+
+ Hatrak		16		16
+ thief/human		NPC		24.11.835	-		-
+
+ Fihi Dofo Pyhyte	19		20
+ noble warrior/human	Kivinen		25.7.836	-		-
+
+ Gardan Anthonyn tytär	8		9
+ rogue/hobitt		NPC		-		-		-
+
+ Damon Hill		New/11		12
+ Archmage/Human	Riikonen	20.2.837	-		-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>